10 هزار بیمه درمانی بدون بیمه در خراسان جنوبی فعال شد / تسویه مطالبات مراکز درمانی


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838703

اربابی گفت: 10 هزار و 21 نفر از افراد فاقد بیمه که جزو سه دهک کم درآمد خراسان جنوبی بودند، تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گفت: در سال 1400 با هدف بیمه جامعه، پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد و تامین زیرساخت های الکترونیکی خدمات رسانی به مراکز درمانی طراحی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت های صدور نسخه الکترونیک در مراکز سرپایی، بیمارستانی و دولتی و خصوصی استان 100 درصد فراهم است و در حال انجام است، گفت: زیرساخت های بیمه سلامت نیز کمترین چالش و امنیت را داشت.

اربابی با اشاره به اینکه مطالبات پزشکان، موسسات بیمه سلامت دولتی و خصوصی در سال گذشته به طور کامل پرداخت و تسویه شد، افزود: این مطالبات 290 میلیارد تن است که 75 میلیارد تن آن مربوط به سطح دهقان و 35 میلیارد تن بخش خصوصی است. (داروخانه، آزمایشگاه و مطب) و 255 میلیارد تومان مربوط به خدمات در سطح دانشگاه و دولت است.

وی شفافیت در کار سازمان بیمه سلامت را برشمرد و گفت: همه ایرانیان فاقد بیمه را در بیمه سلامت ساماندهی کردیم و سال گذشته تلاش زیادی از سوی همکاران برای شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه ای در مناطق کم برخوردار استان انجام شد. 500 نفر بیمه رایگان دریافت کردند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با توجه به قانون بودجه سال 1401 که بیمه سه دهک کشور را تحت پوشش قرار می دهد، 5 میلیون و 400 هزار نفر از دهک های پایین جامعه را بدون بیمه دانست و گفت: این افراد در لیست بیمه ها قرار دارند. وزارت تعاون، کار و مزایای اجتماعی وجود دارد که این وزارتخانه برای دریافت خدمات بیمه سلامت به سازمان بیمه سلامت ارسال کرده است و از این میزان سهم خراسان جنوبی 10 هزار و 21 نفر است که بیمه سلامت آنها فعال شده است.

وی گفت: تمامی شهروندان فاقد بیمه پایه می توانند برای بیمه کردن خود و خانواده خود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی www.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد برای برقراری پوشش بیمه ای پایه سلامت مراجعه کنند.

اربابی در خصوص ترویج و توزیع عادلانه یارانه ها و اینکه باید در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد، افزود: یارانه دارو و تجهیزات پزشکی نیز از مواردی است که باید ساماندهی و ترویج شود. این اتفاق نمی افتد زیرا افزایش قیمت را پوشش می دهد. .

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برای کاهش هزینه های دارویی جامعه یکصد دارو که سال گذشته گران شد اما به دلیل کمبود منابع بیمه ای تحت پوشش بیمه های بزرگ قرار نگرفتند؛ این داروها در سال 2017 با افزایش قیمت مواجه شدند. وی از هفتم اردیبهشت امسال به این سازمان پایبند بوده است.

وی با بیان اینکه با 11 مرکز ترک اعتیاد قرارداد داریم و هزینه های درمانی بیماران این بخش به طور کامل پرداخت می شود، افزود: در این راستا سال گذشته حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تن پرداخت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید