99 درصد از نسخه های مراکز تامین اجتماعی قم الکترونیکی است

ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792056

مدیر کل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه 99.9 درصد نسخه های الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی قم الکترونیکی است، گفت: به دلیل خط پزشکان خطایی در نسخه الکترونیکی وجود ندارد و سابقه بیمار در سامانه ثبت می شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، داوود علیمحمدی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی قم ظهر امروز در نشست خبری در سالن همایش های بیمارستان امام رضا(ع) اظهار داشت: همه کشورهای دنیا که در اقتصاد سلامت جایگاه خوبی دارند شروع به تجویز داروی الکترونیکی کرده اند. نسخه های الکترونیکی از سال 95 شروع شد نسخه الکترونیکی در ایران و کوم بعد از یک ماه 98 درصد نسخه ها در مراکز غیرنظامی الکترونیکی شد در 8 ماهه اول سال 1.3 میلیون مشتری داشتیم که 99.9 درصد نسخه ها در مراکز تامین اجتماعی. در Kum الکترونیکی بودند.

وی افزود: مهرماه گذشته حدود 2 تا 5 درصد نسخه ها در استان الکترونیک بود، اما اکنون 96 درصد نسخه های موجود در دفاتر الکترونیکی و در آزمایشگاه ها تقریباً همه نسخه ها الکترونیکی است، اما در این زمینه بسیار عقب بودیم. نسخه‌های دانشگاهی، اما پس از سه ماه. «در گذشته بیش از 60 درصد نسخه‌های دانشگاه علوم پزشکی کوم الکترونیکی بود.

مدیر تامین اجتماعی کوم افزود: مزیت نسخه الکترونیک این است که مراکز بیمه مدنی از تاریخچه کامل بیمار و داروهایی که در گذشته مصرف کرده است اطلاع دارند.

علیمحمدی گفت: البته مشکلاتی که در ابتدای نسخه‌های الکترونیکی وجود داشت مانند قطعی برق زیرساخت‌های اینترنتی و سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی که کاهش یافته است، از ۱۰/۱ نسخه‌های کاغذی به‌طور کامل برطرف می‌شود. و منطقی نخواهد بود.درمان بیماران.

وی گفت: هزینه سالانه چاپ دفاتر تامین اجتماعی درمانی 60 میلیارد تن بود اما اکنون هزینه زیرساخت های نسخه الکترونیک 10 برابر شده است.

علیمحمدی فردا در پاسخ به سوال خبرنگار کیم مبنی بر اینکه چرا پزشکان همچنان نسخه روی کاغذ صادر می کنند و اعلام می کنند تامین اجتماعی نسخه روی کاغذ می خواهد؟ وی گفت: خیر، همین که این طرح را انجام دادیم، فقط نسخه الکترونیکی کافی است و نیازی به نسخه کاغذی نیست، اما در ابتدا پزشکان در برابر ثبت نسخه الکترونیکی مقاومت می کردند و برای راحتی کار فقط در هنگام مراجعه به سامانه ثبت نام می کردند و داروها را تجویز می کردند. این به سادگی متوجه ما شد.

مدیر تامین اجتماعی کوم گفت: برای تشویق پزشکان به ثبت الکترونیکی نسخ، 80 درصد حق الزحمه پزشکان در همان روز و 20 درصد مابقی ظرف 10 روز ماه بعد پرداخت شد، در حالی که نسخه کاغذی 4 ماه زمان می برد. پول پزشکان برای واریز

وی گفت: نسخه های الکترونیکی مزیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به کاهش چندین هزار صف برای دریافت دفترچه اشاره کرد. علاوه بر این، پزشک نتیجه تلاش هایی را که برای بیمار انجام می دهد را می بیند. غیرقابل درک بود و ممکن است داروهای اشتباه در نسخه های الکترونیکی ارائه شده باشد.

علیمحمدی گفت: این را نیز نسخه های الکترونیکی، سبک نسخه نویسی در استان و داروسازی و محل های مصرف دارو مشخص می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید