اجرای نسخه الکترونیک در 95 درصد مراکز دولتی و 70 درصد مراکز خصوصی استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بچمن صادقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ اظهار کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی طرح جامع و خوبی است و در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم و اجرای کامل آن بسیار موثر خواهد بود. مفید و موثر است. اما تا زمانی که به موقعیت خود برسد. «در حالت ایده‌آل، ما هنوز راه زیادی در پیش داریم تا بتوانیم آن را به طور کامل اجرا کنیم.

وی افزود: مجموعه سلامت خود قادر به رفع نواقص در این طرح نیست و لازم است دستگاه هایی مانند ارتباطات (اینترنت و پهنای باند) و بیمه (آموزش همگانی) و غیره را در این طرح گنجانده شود.

صادقی تاکید کرد: این طرح به صورت آزمایشی در چند کلینیک از بهمن ماه سال 1395 آغاز شد، اما به طور رسمی از خرداد ماه سال آینده (1400) آغاز شد و اکنون در 95 درصد مراکز دولتی و بیش از 70 درصد مراکز خصوصی آغاز شده است. نسخه الکترونیکی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه کندی سرور، مشکل ضبط کپی، خواندن سوابق و اطلاعات از مهمترین مشکلات اجرای این طرح است، گفت: بروز این مشکلات باعث نارضایتی مردم و پزشکان می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ناهماهنگی برخی کدها به ویژه کد تامین اجتماعی (کد ارزش نسبی اعلامی از سوی وزارت بهداشت) و همچنین به روز رسانی سامانه های سازمان های بیمه گر در این زمینه با مشکل مواجه می شود. سیستم . همچنین عدم ثبت کد برخی از خدمات سرپایی مانند اورژانس و تجهیزات و همچنین در مواقعی که کد ملی افراد به دستور ضابط قضایی مسدود می شود، ارائه خدمات و اجرای الکترونیکی با مشکل مواجه می شود. طرح کپی

وی تاکید کرد: عدم تعریف سامانه هدایتی مشخص برای بیمه به عنوان کمیته روستایی و کمکی از دیگر موانع اجرای این طرح و همچنین اختلال در ارسال مستقیم اطلاعات از سامانه بیمارستان ها و مراکز درمانی به سامانه واجد شرایط بودن بیمه است. سازمان ها tatoeba fa اجرای این طرح مشکل ساز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید