طرح درمان سازمان تامین اجتماعی برای استقرار سامانه ارجاع/نسخه الکترونیکی به نفع همه است.

ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794785

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تهیه برنامه عملیاتی برای استقرار نظام ارجاع خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت تمامی واحدهای سازمانی و هماهنگی سایر نهادها تدوین شده است و از بهترین ها استفاده خواهیم کرد. و موثرترین روشها، تصویب این برنامه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرهاشم موسوی در دیدار ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تامین اجتماعی استان ها که با رویکرد تحول آفرین و محوریت راهبردی “اجرای همسان سازی خدمات و بررسی راهکارهای نظام ارجاع در درمان مستقیم” برگزار شد، گفت: توسعه و ارتقاء خدمات پزشکی مسائل مهمی هستند. توجه به سازمان بیمه گر است و درمان یکی از تعهدات مهم و اساسی است که بیمه شدگان، مستمری بگیران و خانواده های آنان از این خدمات استفاده می کنند.

وی افزود: از تمامی همکاران و کادر درمانی که تلاش زیادی برای کاهش مشکلات مردم به ویژه در درمان تاج داشته اند تشکر می کنم و امیدواریم با رعایت محدودیت ها تاج جدید آسیبی به کشورمان وارد نکند و از آن عبور کنیم. با موفقیت در این مرحله.”

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر طراحی برنامه راهبردی تحول و برنامه عملیاتی درمان این سازمان تاکید کرد و گفت: موضوعات زیادی را در موضوعات مختلف در حوزه درمان و برای رسیدن به همبستگی و تصمیم گیری بررسی کرده ایم. در مورد مسائل کلیدی اقدامات اساسی و مدیریتی را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

موسوی اجرای برنامه های عملیاتی از منظر تحول آفرین را مستلزم توجه به چشم انداز و برنامه راهبردی تحول دانست و گفت: قبل از شروع برنامه عملیاتی همه جوانب کار را ارزیابی می کنیم و پس از مشورت و اخذ نظرات کارشناسی و با هماهنگی سایر ارگان‌ها، اقدام خواهیم کرد.”

وی افزود: همه ما از شرایط نظام پزشکی کشور و جایگاه تامین اجتماعی در این ساختار آگاه هستیم و با توجه به شرایط موجود در تلاش هستیم تا به اهداف و برنامه ها برسیم و به چشم انداز مطلوب برسیم.

موسوی ادامه داد: نظام ارجاع می تواند بخشی از مشکلات درمانی کشور را برطرف کرده و در کنار خدمات و مقرون به صرفه بودن، کیفیت را ارتقا دهد. می دانیم که شرایط کنونی با ایده آل فاصله زیادی دارد و نباید در حل مشکلات تردید کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تجربه موفق مربوط به اجرای نسخه الکترونیکی برنامه و مدیریت تامین اجتماعی در این برنامه گفت: در نسخه الکترونیکی تجربه ما نشان داد که

موسوی هماهنگی و همکاری بین ادارات را یکی دیگر از موضوعات مهم برای پیشرفت سیستم ارجاع دانست و گفت: برای پیشبرد این طرح با وزارت بهداشت و سایر نهادها همکاری خواهیم داشت. می توانیم این طرح را از منظر تامین اجتماعی آغاز کنیم و وارد این مسیر شویم تا آثار و برکات آن برای کشور و نظام سلامت باشد.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمات درمانی است، افزود: پس از نهایی شدن برنامه عملیاتی با تمام توان وارد عمل شده و از همه فرصت ها برای پیشبرد و اجرای طرح استفاده خواهیم کرد. سایر اجزای نظام سلامت و وزارت بهداشت نیز آماده همکاری هستند و مانعی در این زمینه وجود ندارد، اما قطعاً با مشکلات اجرایی مواجه خواهیم بود که باید از آن عبور کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید