100 درصد نسخ در استان زنجان الکترونیکی است/ کمتر از 10 مورد تخلف پذیرش رایگان نسخه در زنجان ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه استقبال پزشکان در این زمینه مناسب بود هرچند در ابتدا مشکلاتی وجود داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه 98 درصد نسخه های الکترونیکی در سراسر کشور صادر می شود، گفت: نسخه پیچی در استان زنجان 100 درصد الکترونیکی و قابل تأیید است.

وی با بیان اینکه 480 مرکز بهداشتی درمانی در این منطقه به صورت الکترونیکی نسخه نویسی می کنند، تصریح کرد: طبق قانون اگر نسخه الکترونیکی وجود نداشته باشد قابل پرداخت نیست، اما شرایط استثنایی ایجاد می شود و در این زمینه اعلام کرده ایم که اگر نسخه الکترونیکی وجود داشته باشد. اختلال در سیستم در صورت عدم امکان کپی الکترونیکی پیچ و در شرایط خاص کپی دستی را می پذیرند.

شیویاری با بیان اینکه بعضاً عده ای اقدام به کسب درآمد می کنند و نسخه را رایگان می دانند، گفت: اما بلافاصله رصد و اقدام می کنیم، البته سامانه 1666 و شماره 1666* برای هرگونه سوال در دسترس مردم است و پیشنهادات و شکایات خود را ارسال می کنند.

وی با بیان اینکه در هر لحظه کارشناسان مسئول هستند، گفت: در صورت امکان رسیدگی همزمان انجام می شود و در صورت عدم امکان رسیدگی در همان زمان نتیجه نهایی به شاکی ارائه می شود. .

مدیرکل بیمه سلامت یادآور شد: در استان زنجان دستگاه های خدمات رسان مشغول به کار هستند و بیمه ها، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سازمان های بیمه سلامت وضعیت را رصد می کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخلفات در خصوص پذیرش رایگان نسخه در زنجان کمتر از 10 مورد بوده است، گفت: بلافاصله اطلاعات بررسی و مبلغ اضافی برگشت داده شد و علاوه بر تذکر با فرد خاطی نیز برخورد شد.

دیدگاهتان را بنویسید