عضو انجمن تشخیص: 19.7 میلیون ایرانی از شرایط اولیه زندگی مانند مسکن، کار، مراقبت های بهداشتی، خوراک و پوشاک محروم هستند.

عضو انجمن تشخیص: 19.7 میلیون ایرانی از شرایط اولیه زندگی مانند مسکن، کار، مراقبت های بهداشتی، خوراک و پوشاک محروم هستند.

علی آقا محمدی، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: 2200 محله و 19 میلیون و 700 هزار نفر در ایران وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی مانند مسکن، کار، تحصیل تا 12 سال، بهداشت، خوراک و پوشاک محروم هستند. گفت: در این شرایط چگونه می توان گفت مسلمانانی هستند که شهرسازی اسلامی را در دستور کار خود دارند.

یکی از اعضای شورای امکان سنجی گفت: بر اساس برآوردها در حال حاضر 19 میلیون ایرانی از امکانات اولیه زندگی محروم هستند.
علی آقا محمدی صبح پنجشنبه در پنجمین نشست روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان ها و در اولین نشست مشترک با معاونان شهرسازی و معماری در اصفهان گفت: شما مد نظر داشته اید. شعار شهر زندگی برای اصفهان یک وظیفه است، ما برای زندگی آمده ایم.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه فعالان معماری در نوع خود فداکار هستند، افزود: این افراد کم کم از جان و وقت خود برای خلق اثری سرمایه گذاری می کنند که نوعی از خود گذشتگی است.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیازی به تعیین شهر اسلامی دانست و افزود: باید توجه داشت که تاریخ عمیقی داشتیم و باید آن را حفظ کنیم. قابل مشاهده است

آقامحمدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به هنر، فرهنگ، زبان، مسائل سیاسی، اقتصادی و… تسلط کامل دارند، تصریح کرد: و افزود: این در حالی است که مردم به نام دین همه چیز را از بین برده اند و این در حالی است که علم ندارند.

غرب زدگی یعنی کنار گذاشتن هویت

وی با بیان اینکه غرب زدگی به معنای کنار گذاشتن هویت است، گفت: اولین رسالت ما زندگی است و باید در جهت ارتقای کیفیت آن حرکت کنیم.

این عضو شورای امکان سنجی با بیان اینکه افراد زیادی برای رفع نقاط ضعف تلاش می کنند تا چهره مشکل را پاک کنند، افزود: نمی توان با دیوار کشی بین اصفهان و برخی مناطق پرجمعیت مشکلات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه در ایران 2 میلیون و 200 محله و 19 میلیون و 700 هزار نفر وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی مانند مسکن، کار، تحصیل تا 12 سال، بهداشت، خوراک و پوشاک محروم هستند، اظهار داشت: چگونه می توان گفت که مسلمانانی وجود دارند که در آن زندگی می کنند. آیا شهرسازی اسلامی در دستور کار خود دارند؟

آقامحمدی با بیان اینکه در برنامه ریزی های خود سعی می کنیم ابتدا برنامه ریزی و سپس تخصیص بودجه داشته باشیم، گفت: بنابراین از ظرفیت جوانان محلات برای شناسایی نیازها استفاده کردیم و به نتایج خوبی هم دست یافتیم.

شناسایی 874 هزار دانش آموخته متوسطه در کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در این فرآیند 874 هزار ورودی بین 6 تا 17 سال در کشور شناسایی شده اند، افزود: همه این افراد با کد ملی شناسایی و برای ثبت نام به استان ها اعلام می شوند مدارس با هر ثبت نام از این افراد 2 میلیون ها تومان کمک مالی دریافت می کنند و تاکنون 150 هزار نفر از آنها به آموزش و پرورش بازگشته اند.

وی با بیان اینکه در محله های خود با بحران کارگری مواجه هستیم، گفت: فرصت های شغلی را شناسایی کرده و به دنبال نیروی کار هستیم به گونه ای که 200 هزار شغل در تهران نیازمند نیروی کار داریم.

آقامحمدی تاکید کرد: یک میلیون و 800 هزار نفر در کشور فرصت توانمند شدن ندارند و این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه 85 محله در اصفهان داریم که نیاز به ساماندهی دارند، افزود: در این راستا از شهردار و شورای شهر اصفهان تقاضای همکاری داریم و حمایت های لازم را نیز انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید