بیمارستان بانتولهدی بجنورد تنها مرکز مجاز درمان ناباروری در خراسان شمالی / اجرای طرح پوشش بیمه ای ناباروری از ابتدای آذرماه سال جاری

ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801603

محسن رعنایی با اشاره به اینکه تنها مرکز مجاز درمان ناباروری در استان بیمارستان بنت الهدی است، گفت: در صورتی که بیمه شدگان استان دارای پرونده پزشکی خدمات ناباروری از این مراکز در استان و سایر استان ها باشند، با ارائه مبلغ به بیمه خدمات بیمه درمانی منطقه پرداخت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رعنایی مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در خصوص پرداخت هزینه درمان ناباروری به بیمه شدگان استان خراسان شمالی گفت: به سایر استان ها یا انجام خواهد شد، پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز دارای مجوز فعالیت مجاز هستند، ادامه داد: در صورتی که بیمه شدگان استان دارای مدارک پزشکی از این مراکز در استان و سایر استان ها باشند، مبلغ با ارائه به اداره کل به بیمه شدگان پرداخت می شود. بیمه سلامت

رعنایی بیمارستان بنت الهدی را تنها مرکز مجاز درمان ناباروری در استان برشمرد و توصیه کرد: بیمه شدگانی که تمایل به درمان ناباروری در استان یا خارج از استان دارند در مرحله اول قبل از درمان با مراجعه به سایت سلامت مراجعه کنند. سازمان بیمه ای www.ihio.gov.ir و یا از اداره کل بیمه سلامت یا ادارات شهرستان ها معرفی مراکز مجاز را بخواهید تا پرداخت هزینه های درمانی بیمه شدگان مشکلی نداشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، در آذرماه 1400 از طریق شورای عالی بیمه به سازمان های بیمه گر و متعاقباً خدمات بیمه ای سراسر کشور ابلاغ شد.

مدیرکل بیمه سلامت گفت: تا قبل از اجرای طرح بیمه ناباروری اقدامات تشخیص ناباروری از جمله ویزیت، آزمایش، سونوگرافی و دارو بر عهده بیمه سلامت بود، اما در این دستورالعمل سایر خدمات نوین باروری از جمله بسته های خدماتی میکرواینجکشن انجام شد. سه بار در سال هر سال بسته خدمات IVF سه بار در سال و بسته خدمات لقاح داخل رحمی سه بار در سال وارد بیمه می شود.

وی افزود: این دستورالعمل با هدف حمایت مالی و پوشش خدمات شرکت های بیمه، جلب رضایت بیمه شدگان، تسهیل دسترسی بیماران به این خدمات در سراسر کشور، افزایش رشد جمعیت، افزایش دسترسی عادلانه به خدمات درمانی، ناباروری است. و در نهایت کاهش پرداخت های جیبی برای درمان ناباروری تایید می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در این خصوص به درمان ناباروری اولیه و ثانویه اشاره می کند و توضیح می دهد: ناباروری اولیه به زوج هایی اطلاق می شود که پس از یک سال تلاش برای باردار شدن، طبیعتاً بارداری موفقی نداشته اند، هرچند که این دوره به برای زنان .بالای 35 سال به 6 ماه کاهش می یابد.

رعنایی درباره ناباروری ثانویه نیز توضیح داد: ناباروری ثانویه به زوجینی گفته می شود که فرزند زنده دارند اما مشکلات باروری دارند و تا یک سال بدون هیچ پیشگیری نمی توانند باردار شوند.

این مقام مسئول گفت: سهم بیمه ها در پرداخت این خدمات 90 درصد تعرفه های دولتی در مراکز دولتی و مراکز عمومی غیردولتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز دولتی درمان ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد در استان خراسان شمالی وجود دارد و اداره کل بیمه سلامت نیز آمادگی خود را برای عقد قرارداد با این بیمارستان اعلام کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید