تشکیل 38 مورد درمان ناباروری در خراسان شمالی/ 70 درصد خدمات درمان ناباروری مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه است.


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896361

محسن رعنایی گفت: 38 پرونده درمان ناباروری از ابتدای امسال در خراسان شمالی تشکیل و 90 میلیون تومان هزینه درمان ناباروری پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، محسن رعنایی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی صبح امروز در ستاد استانی جمعیت جوانان گفت: پس از ابلاغ قانون جمعیت جوانان از آذرماه سال گذشته تمامی افرادی که به صورت آزاد تحت درمان ناباروری قرار گرفته اند، هستند. تحت پوشش بیمه قرار گرفتند برای 32 مورد از سال 1400 تاکنون بالغ بر 72 میلیون تومان خسارت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 38 مورد درمان ناباروری با اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان پرداخت شده است.

رعنایی بیان کرد: طبق قانون کلیه مراکز درمان ناباروری در کشور موظف به عقد قرارداد با بیمه ها هستند که بر اساس آن تا 90 درصد هزینه ها در مراکز دانشگاهی دولتی و تا 70 درصد هزینه های درمان ناباروری. در مراکز خصوصی توسط شرکت های بیمه پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با بیان اینکه تنها مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی در شهر بجنورد و در بیمارستان بنت الهادی مستقر است، افزود: بیمه سلامت در این مرکز مستقر است و این بیمه آماده عقد قرارداد است. با همه ماماهای استان..

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس قانون حمایت از جوانان جمعیت در استان خراسان شمالی، زوج های نابارور در سامانه های الکترونیکی ثبت شده و در پنج ماهه نخست امسال 468 مورد ثبت شده و تمامی خدمات ارائه شده است. از این افراد تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

رعنایی تصریح کرد: بر اساس قانون جمعیت جوانان تنها مادران باردار می توانند بیمه شوند و از خدمات درمان ناباروری بهره مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: در صورت درمان زوج های نابارور در مراکزی که با بیمه ها قرارداد ندارند، بیمه شده با ارائه مدارک پزشکی از تخفیف برخوردار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید