کلیه درمان های عمومی و تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895501

اصغرزاده گفت: تمام درمان های عمومی و تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می گیرد اما گاهی توافقاتی بین طرفین انجام می شود که مثلاً برای رحم اجاره ای یا اهدای تخمک که بیمه تعهدی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا اصغرزاده، مدیرعامل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به اینکه هزینه های ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: 90 درصد این هزینه ها برای بخش های دولتی تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی تصریح کرد: هزینه های بخش غیردولتی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد، حتی در برخی موارد بیشتر از کل هزینه های بخش دولتی است.

اصغرزاده یادآور شد: این بخشنامه ملی است و بیمه های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز مسئولیت پوشش بیمه ای این گونه هزینه ها را بر عهده دارند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که در سال گذشته برای درمان ناباروری به طرف قراردادی یا غیر طرف قرارداد مراجعه کرده اند می توانند مدارک خود را به صندوق سلامت ارائه کنند و بیمه این هزینه ها را در قالب خسارات مختلف پرداخت می کند.

وی گفت: افرادی که مدارک خود را ندارند می توانند برای دریافت این مدارک به مرکز ناباروری مراجعه و با ارائه به صندوق سلامت هزینه های خود را دریافت کنند.

اصغرزاده با اشاره به اینکه بیمه سلامت هر چند بار در سال هزینه ناباروری را پرداخت می کند، خاطرنشان کرد: اگر زوجی برای فرزند دوم و سوم دچار ناباروری شوند باز هم تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری روستاییان را تحت پوشش پزشک خانواده دانست و گفت: این افراد از طریق پزشک خانواده به متخصصان زنان و زایمان یا اورولوژی ارجاع داده می شوند و در صورت ارجاع توسط پزشک متخصص در مرحله بعدی. مراحل، آنها باید دریافت فرم اجرایی ندارند.

وی ادامه داد: تمامی درمان های عمومی و تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می گیرد اما گاهی توافقاتی بین طرفین انجام می شود که مثلا برای رحم جایگزین یا اهدای تخمک که بیمه تعهدی در این زمینه ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید