پرداخت 195 میلیون تومان; فقدان بیمه درمان ناباروری در خراسان شمالی


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905579

محسن رعنایی گفت: افرادی که از اوایل دهه 1400 به مراکز درمانی ناباروری مراجعه کرده اند، می توانند با ارائه مدارک پزشکی به صورت خسارت، مبلغ درمان را از بیمه دریافت کنند که در سال گذشته 22 مورد 71 میلیون تومان و امسال 51 مورد بوده است. ، مبلغ 124 میلیون تومان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رعنایی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: هدف از ایجاد بیمه سلامت توسعه کیفی و کمی خدمات درمانی و تحت پوشش قرار دادن همه مردم در اقصی نقاط کشور است که در حال حاضر در سراسر کشور ادامه دارد. بیش از 40 میلیون نفر تحت پوشش این بیمه هستند.

وی ادامه داد: دستیابی به پوشش عادلانه خدمات سلامت یکی از اهداف بیمه سلامت است به طوری که هر فرد در هر سطح از وضعیت اقتصادی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

رعنایی همچنین اضافه کرد: در سال های اخیر یک میلیون و 200 هزار نفر در استان بیمه شدند که با اجرای طرح همپوشانی بیمه ای این تعداد ظرف یک سال کاهش یافت اما به دلیل عدم ارتباط سازمان های بیمه گر در شرکت های خصوصی. و بانک هایی با شرکت های بیمه بزرگ، هنوز هم افرادی هستند که بیمه های زیادی دارند.

این مسئول تصریح کرد: از اوایل دهه 1400 طبق قانون زوج های ناباروری که تحت پوشش این بیمه هستند می توانند با ارائه خدمات درمانی از حمایت این بیمه برخوردار شوند.

وی یادآور شد: همچنین در طرح حمایت از زنان باردار، مادران و نوزادان مقرر شده است که این افراد تا پنج سال از بیمه سلامت رایگان برخوردار شوند.

رعنایی افزود: در چهار ماهه پایانی سال گذشته که این طرح راه اندازی شد، 472 نفر از خدمات ناباروری استفاده کردند و امسال تاکنون 470 نفر شناسایی شده اند که در مجموع 942 نفر دارای مشکل باروری شناسایی و در استفاده از این طرح پرچم گذاری شده اند. خدمات سیستمی .

وی همچنین از شناسایی 500 نفر با مشکل ناباروری از سایر بیمه های استان خبر داد و گفت: در مجموع یک هزار و 442 نفر با مشکل ناباروری در استان شناسایی شده اند.

رعنایی تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت در شهریور ماه سال جاری مقرر شد تمامی مراکز ناباروری کشور با بیمه ها قرارداد ببندند تا بیماران بتوانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند و در صورت عدم رعایت این قانون توسط مرکز. ، ج هنگامی که پروانه کسب تمدید می شود، تسلیم می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برخی از مراکز از انعقاد این قرارداد با بیمه ها خودداری کرده اند، گفت: بنابراین تا زمانی که افراد مدارک پزشکی ارائه کنند می توانند از خسارت های درمانی بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: در بروزرسانی قانون حمایت از طرح تعالی جمعیت، افرادی که سقط مکرر دارند و همچنین افرادی که برای بارداری نیاز به رحم جایگزین دارند و افزایش سقف خدمات در طول سال مقرر شده است. کاربردی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید