زوجین از خدمات 3 دوره ناباروری با 90 درصد پوشش بیمه ای بهره مند می شوند

زوجین از خدمات 3 دوره ناباروری با 90 درصد پوشش بیمه ای بهره مند می شوند

روز جدید : رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: زوجین می توانند در یک سال از خدمات سه دوره ناباروری با پوشش 90 درصدی تعرفه عمومی در مراکز ناباروری دولتی استفاده کنند.

محمدمهدی ناصحی گفت: بر اساس بند 1 سیاست های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و ترویج رشد و شادابی جمعیت در راستای افزایش باروری و به استناد تبصره 17 تنها ماده قانون بودجه 1400 و پس از هیأت وزیران. با تصویب، خدمات ناباروری آذر 1400 توسط شرکت های بیمه ارائه شد.

به گفته محمدمهدی ناصحی، براساس تبصره 17 ماده واحده قانون بودجه سال 1400، زوجین می توانند در مدت یک سال از خدمات سه دوره ناباروری شامل IVF، ICSI، IUI و FET با 90 درصد پوشش بیمه ای تعرفه های بخش دولتی استفاده کنند. در مراکز دولتی ناباروری و تعرفه 90 درصدی غیردولتی برای بخش دولتی از بخش عمومی غیردولتی، خیریه، خیریه و خصوصی بهره ببرید.

در این راستا زوجه ممکن است تا سن 49 سالگی این خدمات را دریافت کند و زوج نیز در دوران باروری از این خدمات برخوردار شود.

وی گفت: برای جبران خسارت مراجعه کنندگان به مراکز غیرقراردادی ناباروری هزینه ها در قالب خسارات مختلف پرداخت می شود. برای رفاه بهتر و دسترسی آسانتر و عدالت در خدمات درمانی، بیمه شدگان روستایی، نظام ارجاع 1 و صندوق بیمه همگانی خدمات ناباروری از نظام ارجاع مستثنی هستند.

به گفته ناصحی، روند دسترسی به خدمات ناباروری و داروهای تخصصی آن برای زوج های نابارور در نقاط مختلف کشور تسهیل شده است.

وی گفت: بر اساس مطالعه انجام شده در اول آذرماه، سه هزار و 420 بیمار برای دریافت خدمات درمانی و یک هزار و 173 بیمار برای دریافت روش های تخصصی حمایت از باروری ثبت نام کردند. 258 پزشک در 196 مرکز ناباروری خدمت کردند و بیماران دارای علامت ناباروری بودند.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، ایجاد دسترسی به مراکز ناباروری و ارائه دهندگان خدمات برای برچسب زدن به بیماران و مبادله الکترونیکی مدارک ناباروری و افزایش سن همسر نابارور برای دریافت خدمات از 45 به 49 سال نمونه ای برای این تغییرات است. .

ناصحی گفت: فهرست داروها، تجهیزات و نمازخانه های مربوط به 90 درصد خدمات مراقبت باروری تحت پوشش بیمه است. افرادی که سقط جنین داشته اند و بچه دار نشده اند نیز مشمول این راهنما هستند و می توانند از خدمات کمک باروری استفاده کنند.

به گفته وی، جنبه های درمانی خدمات شخص ثالث، یعنی رحم های اجاره ای و جنین های اهدایی، دخیل است. این در حالی است که زوج نابارور مسئولیت پرداخت اجاره بها و یا خرید میوه را بر عهده دارد و مسئولیتی در قبال بیمه ندارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران موظف است برای همه مادران باردار بدون پوشش بیمه ای تا پایان شیردهی و فرزندان زیر پنج سال آنها بدون انجام آزمایش کامل، نسبت به پوشش بیمه ای اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید