بهره مندی از خدمات بیمه طعم فرزندآوری را شیرین می کند/ کدام زوج ها مشمول بیمه ناباروری هستند؟


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917052

در راستای اجرای سیاست های جمعیتی و افزایش جمعیت، پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در تعهدات بیمه سلامت قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی را دانا به نقل از عصرهامون ، عقیمی; این داستان غم انگیز بسیاری از زوج های جوان است، داستانی که جنبه های زندگی را لمس می کند و فصل جدیدی را در زندگی باز می کند.

تعداد ناباروری های مردانه و زنانه روز به روز در حال افزایش است و به گفته کارشناسان دلایل مختلفی دارد که یک سوم آن ناشی از ناباروری مردان و یک سوم به علل زنانه است.

در گذشته ناباروری در هر یک از زوجین گاهی منجر به جدایی زندگی مشترک آنها می شد اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری در این زمینه بسیاری از زوج ها با مراجعه به مراکز درمانی ناباروری تحت درمان و صاحب فرزندی قرار می گیرند.

درمان در این مراکز نیز برای هر یک از زوجین متفاوت است و برخی از آنها پس از درمان های مختلف به آرزوی فرزندآوری مجدد خود نمی رسند.

راه اندازی مراکز درمان ناباروری در دهه های اخیر بارقه امیدی را در دل بسیاری از زوج های ناباروری ایجاد کرده است که سال ها آرزوی فرزندآوری را داشتند، اما متاسفانه هزینه های بالای درمان ناباروری زوج ها را از ادامه روند درمان منصرف می کند. ،

محمد هاشمی شهری، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در بین زوج های نابارور مشخص شد که 30 درصد از علل ناباروری در استان ناشناخته بوده و مشکلات روحی و روانی متاثر از آن است. استرس می تواند تا 50 درصد بر باروری فرد تأثیر بگذارد.

به گفته وی؛ هزینه درمان هر زوج 8 تا 10 میلیون تومان است و در مرکز ناباروری مولد بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) زاهدان به عنوان اولین مرکز درمان زوج های نابارور تنها 10 درصد هزینه های درمان توسط زوج ها .

شهریار شهرکی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه حمایت از زوج های نابارور از اولویت های مهم اداره کل بیمه سلامت است که در اسناد فوق جمعیت و حمایت از جوانان نیز به آن اشاره شده است، اظهار داشت: قانون نهاد خانواده وی بیان کرد: تمامی اقشار جامعه که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، می توانند در صورت دهک بودن فرد، از بیمه سلامت به صورت رایگان و پس از گذشت سه ماه از زمان بیمه شدن بر اساس نمره سنجی استفاده کنند. یک تا سه، ادامه خواهد داشت. به صورت رایگان ارائه خواهد شد

وی افزود: سازمان بیمه سلامت به عنوان قشر جوان جامعه موضوع حمایت از ناباروری را در دستور کار خود قرار داده و در سیستان و بلوچستان با دو مرکز دولتی ناباروری اوشیدا و مولوت قرارداد دارد.

به گفته این مسئول؛ تاکنون بیش از 1.5 میلیارد تومان به زوج های نابارور پرداخت شده است که 700 زوج نابارور از تمامی خدمات ناباروری بهره مند شده اند.

شهرکی ادامه داد: هزینه خدمات تشخیص و درمان ناباروری و خدمات تخصصی ناباروری شامل (IUI، IVF، ICSI، FET) بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت عمومی، غیردولتی، خیریه و بخش خصوصی طرف قرارداد طبق دستورالعمل مندرج در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت با پرداخت خودسرانه معافیت (فروخت) تحت پوشش سازمان های بیمه گر اصلی قرار می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: پرداخت های بیمه سلامت به دلیل الکترونیکی شدن در بخش دولتی و خصوصی کاملاً به روز است. در اردیبهشت 1400 برای اولین بار تمام بدهی ها را به گونه ای تسویه کردیم که در 20 سال گذشته بی سابقه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید