تشکیل بیش از 4000 پرونده در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزین / ارائه خدمات شبه دولتی به زوجین

وی با اشاره به امکانات خوب مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی افزود: این مرکز در حال حاضر تنها مرکز درمان ناباروری در استان است، اما امیدوارم با راه اندازی مرکز درمان دولتی استان، هر دو مکمل خوبی برای درمان ناباروری استان باشند. همدیگر و مرکز جامع استان ایجاد خواهد شد.»

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گفت: سفر رئیس جمهور به استان بودجه های خوبی برای استان به همراه داشته است و بدون شک با جذب این بودجه بسیاری از مسائل و مشکلات جهاد دانشگاهی قزوین مرتفع خواهد شد.

یک شهرک در استان ایجاد شده است

این مقام مسئول در خصوص هفته جمعیت گفت: اردوگاه جمعیتی به دستور وزیر کشور و به ریاست بخشدار ایجاد شد و باید برنامه های متعددی بر اساس قانون جمعیت و خانواده اجرا شود.

علیهانی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی بالا بودن نرخ ناباروری در کشور و روستاست و در صورت افزایش حمایت از زوج های نابارور قطعا شاهد افزایش باروری خواهیم بود.

هر ماه هزاران سقط جنین در کشور انجام می شود

وی با توجه به افزایش ماهانه سقط جنین گفت: متأسفانه ماهانه هزاران سقط جنین در کشور داریم و اگر بتوانیم این تعداد را کنترل کنیم، کار بزرگی انجام داده ایم.

این کارمند ادامه داد: 7 درصد سقط ها مربوط به بارداری خارج از ازدواج و 93 درصد مربوط به سایر زوج ها است.

علیهانی در پایان گفت: امیدوارم با انجام تحقیقات درست گام خوبی در رفع مشکلات برداریم تا بر مشکلاتی که با آن روبرو هستیم اضافه نشود.

86eb5837 bbd9 487e 881c 15c721d4e4bc خبر خاکستری

لیلا رحمانی در این بازدید با اشاره به وقوع 4 هزار و 927 مورد ناباروری در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی طی ده سال گذشته گفت: در صورت مراجعه منظم مراجعین به این مرکز روزانه به طور میانگین 9 تا 10 مورد ناباروری رخ می دهد. . .

وی گفت: 30 تا 40 درصد مشکلات ناباروری مربوط به مردان است. وی افزود: از 5 هزار مورد ناباروری حدود هزار تولد زنده داشته ایم.

متخصص زنان و زایمان مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی گفت: به استثنای بخش جنین شناسی که در این مرکز وجود ندارد و بیماران باید به مرکز ابن سینا تهران مراجعه کنند، تمامی آزمایشات در این مرکز انجام می شود.

خدمات مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی به صورت نیمه دولتی می باشد

دکتر توضیح داد: این مرکز به صورت نیمه دولتی اداره می شود و تعرفه های آن 50 درصد ارزان تر از آزمایشگاه های خصوصی است.

رحمانی تاکید می کند که درمان ناباروری رایگان نیست. وی گفت: ناباروری هزینه بالایی دارد و در عمل کسانی که برای مشکل خود به دنبال درمان هستند هزینه آن را پرداخت می کنند.

وی افزایش سن را یکی از عوامل اصلی ناباروری دانست و گفت: ازدواج های دیرهنگام، رژیم غذایی و برخی بیماری ها را می توان از عوامل ناباروری دانست، اما برای ارائه آمار دقیق نیازمند تحقیقات بیشتری هستیم.

وی گفت: در چند سال اخیر شاهد افزایش سقط جنین بوده ایم و متأسفانه زوج هایی که می خواهند باردار شوند به رابطه جنسی نیز حساس هستند.

علیهانی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت درمان باید بر کلینیک هایی که سقط غیرقانونی انجام می دهند نظارت ویژه داشته باشد.

فرشاد پیله‌چی با اشاره به کارهای تحقیقاتی در بخش سرطان گفت: جهاد دانشگاهی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مؤسسات تحقیقات سرطان را دارد و امیدوارم در سال جاری فاز تحقیقاتی برخی سرطان‌ها در قزوین انجام شود.

وی افزود: بسیاری از مردم نمی دانند که مرکز ناباروری جهاددانشگاهی خدمات خود را با 50 درصد تخفیف ارائه می دهد و باید در جریان این موضوع باشیم، زیرا طبق قانون تنها در 6 ماهه اول ایجاد آن می توانیم وارد بحث تبلیغات شوید.»

b8f072b0 e486 4f82 99a8 42c9c40237d2 خبر خاکستری

سالانه 40 هزار خدمت در جهاد دانشگاهی قزوین ارائه می شود

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: سالانه 20 هزار نفر از خدمات درمانی و 20 هزار نفر از خدمات آموزشی این مرکز استفاده می کنند و با توجه به اینکه فضای ما اجاره ای است هزینه های زیادی را متحمل می شویم.

وی گفت: ما می خواهیم به مردم خدمت کنیم و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی برای ارائه خدمات با کیفیت تلاش می کند.

وی با اشاره به تحولات خوب در زمینه توسعه مشاغل خانگی گفت: ما با آزمون و خطا متوجه مشکلات شده ایم و اکنون در تلاش هستیم تا مردم را توانمند کنیم تا بتوانیم از 16 میزبان فعالیت این افراد در نمایشگاه بین المللی باشیم. تا 20 ژوئن.”

پیله چی تاکید کرد: در تلاش هستیم در جهاد دانشگاهی فضایی ایجاد کنیم تا بانوان با مراجعه به این مکان از خدمات چندین حوزه در بخش های مختلف پزشکی و آموزشی بهره مند شوند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: از کسانی که می توانند فعالیت کنند حمایت می کنیم و به عبارتی نقش رانندگان را ایفا می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید