1800 واحد مسکونی روستایی و شهری در استان قزوین سنددار می شود / صدور بیش از 67 هزار سند ملکی در استان

وی همچنین از صدور 67 هزار و 300 سند ملکی شهری و روستایی در استان خبر داد و افزود: تاکنون در مجموع حدود 60 هزار مسکن روستایی و 7 هزار و 300 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر و تحویل متقاضیان شده است. بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن قزوین گفت: برنامه بنیاد مسکن استان در سال جاری صدور سند برای یک هزار و 800 مسکن شهری و روستایی است که تاکنون هزار و 316 مورد صادر و تحویل متقاضیان شده است که این امر در ماه های آینده محقق می شود.

صدور بیش از هزار فقره سند املاک روستایی و شهری در سال جاری

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای صدور اسناد ملکی واحدهای مسکونی روستایی و شهری در استان گفت: همزمان با راه اندازی واحد استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی صادر می شود. همچنان مستندسازی می شود.شهرهای با جمعیت کمتر از 25000 نفر به این طرح اضافه شده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: تعریف و احراز مصونیت قانونی واحدهای مسکونی روستایی و کل مجموعه روستایی از اهداف اجرای این طرح است که مزایایی از جمله تعیین هویت حقوقی واحدهای مسکونی و رفع مطالبات بی اساس در خصوص مسایل مسکن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مالک با صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی می تواند با استفاده از تسهیلات از طریق سیستم بانکی نسبت به اخذ تسهیلات از طریق سیستم بانکی بر اساس ورودی سرمایه و وام اقدام کند و همچنین برای واحدهای مسکونی و املاک واقع شده ارزش افزوده ایجاد می کند. در مناطق روستایی. این امر از اقتصاد روستایی حمایت خواهد کرد.

اجرای طرح سندسازی واحدهای روستایی در 450 روستای استان

گونجی ادامه داد: با اجرای طرح سندسازی واحدهای روستایی، علاوه بر ارتقای سطح تعامل اقتصادی روستائیان، در برخی موارد دیگر از جمله مطالبه اسناد ملکی از مراجع قانونی و قضایی، مالکان می توانند مستقلاً اقدام کنند.

وی در خصوص فرآیند سندسازی واحدهای روستایی گفت: معمولا این فرآیند و صدور سند به صورت آزاد و انفرادی بسیار طولانی و پرهزینه بوده و نیاز به مراجعات بالایی دارد. ساماندهی سکونتگاه های روستایی بسیار کوتاه است و با هدف کارهای اداری مشترک بین کلان اداره ثبت اسناد و املاک استان و بنیاد مسکن استان قزوین صورت می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: در مرحله صدور سند به واحدهای روستایی، نماینده دولت اعم از دجار یا شورای روستا و در غیاب وی معتمد محلی به عنوان مرجع جمع آوری درخواست های دسته جمعی قانون سازمانی. در سامانه شمیم ​​اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین قرار دارد و تشکیل پرونده یکی دیگر از مراحل این فرآیند است.

وی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده، بازرسی های تکمیلی و فنی توسط واحدهای ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک استان انجام می شود و در نهایت پس از احراز شرایط و انجام اقدامات لازم. اقدامات، اسناد صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید