ایجاد شغل برای 60 درصد زندانیان استان قزوین / 2 درصد زندانیان استان زن هستند

وی با اشاره به اینکه ایجاد شغل برای بیش از نیمی از زندانیان از اهداف سازمان زندان ها است، افزود: خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی توانسته ایم برای بیش از 60 درصد زندانیان در زندان ها شغل ایجاد کنیم. در مراکز تولیدی و صنعتی خارج از زندان».

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین بیان کرد: آموزش و پرورش اشتغال زندانیان است که عمده آنها توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و سایر سازمان ها از جمله میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی تامین می شود. .

جهانگیری گفت: سازمان زندان ها حتی پس از آزادی با معرفی زندانیان به مراکز صنعتی و یا اعطای وام خوداشتغالی از زندانیان حمایت می کند به طوری که سال گذشته حدود 50 نفر از تسهیلات خوداشتغالی استفاده کردند. در سال جدید 33 نفر برای دریافت تسهیلات تسهیلات دریافت کرده اند.

وی گفت: حجم تسهیلات ارائه شده در قالب طرح های اشتغال از 50 میلیون تن تا 100 میلیون تن به صورت متغیر با کارمزد 4 درصد در نظر گرفته شده است.


700 خانواده زندانی تحت پوشش سازمان زندانها هستند

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین با اشاره به حمایت خانواده های زندانیان گفت: همچنین سامانه حمایتی را از خانواده زندانیان راه اندازی کرده ایم تا از حمایت سازمان زندانیان برخوردار شوند. بستن

جهانگیری اذعان داشت: روال سامانه حمایتی به این صورت است که خانواده های زندانیان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند که پس از نظارت و ارزیابی به نزدیک ترین انجمن مردمی ارائه می شود تا حمایت ها و خدمات لازم را به آنها ارائه شود.

وی گفت: در حال حاضر 700 خانوار تحت پوشش سامانه حمایتی سازمان زندان های قزوین هستند و علاوه بر این سامانه بیش از نیمی از خانواده ها تحت پوشش کمیته حمایت هستند.

مدیرکل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استانداری قزوین گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با کمیته مددکاری امام خمینی (ره) کشور و استان داریم، مقرر شده تمامی خانواده های زندانیان نیازمند تحت پوشش کمیته مددکاری قرار گیرند. .

جهانگیری اذعان داشت: طرح اشتغال یکی از اقداماتی است که از قدیم در زندان ها وجود داشته است، اما آنچه انجام شد با توجه به طرح های تحولی که از نیمه دوم سال 99 آغاز شد و تا پایان سال 1400 برای 80 درصد شغل ایجاد شد. از جمعیت محکوم.»


هشت کارگاه آموزشی در زندان قزوین راه اندازی شده است

وی با اشاره به اینکه 8 کارگاه اشتغالزایی در زندان قزوین راه اندازی شده است، تصریح کرد: این زندان دارای کارگاه های مختلف از جمله قالی بافی، خیاطی، نصب تابلو برق، از صفر تا صد کارگاه ساخت حوله خشک کن و رادیاتور و صنایع دستی مختلف است. مانند خاتم، خودکار، زن، معرق، آهنگر (دوخت کیف چرمی) داریم، همچنین برخی از مددجویان در آشپزخانه زندان به عنوان معلم و شاگرد مشغول به کار هستند و حقوق می گیرند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین گفت: در حال انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای تولیدات صنعتی هستیم تا فضا و نیروی کار در زندان فراهم شود و حقوق زندانیان را طبق قوانین زندان پرداخت کنند.

جهانگیری اضافه کرد: در سازمان صنایع دستی سازمان زندان ها فروشگاه دائمی در بلوار پرستار جنب اداره کل زندان ها دارد که برخی محصولات در آن عرضه می شود و بخشی دیگر توسط خود سازمان زندان یا سایر زندانیان خریداری می شود.

وی در خصوص آزادی زندانیان غیرعمد نیز گفت: سال گذشته با کمک ستاد دیه استان بیش از 200 زندانی آزاد شدند و امسال نیز در ماه مبارک رمضان با نگهداری گلریزان سرمایه خوبی در این زمینه جمع آوری کردیم. “


2 درصد زندانیان زن هستند

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش زندانیان اجباری داشتیم که بخشی از آن ناشی از تلاش بازرس استان برای آزادی بود. برخی از این زندانیان.»

جهانگیری اذعان داشت: طرح آزادی اجباری زندانیان یک برنامه روتین است که به صورت مستمر در طول سال اجرا می شود و تعدادی از خیرین با ستاد دیه آشنایی لازم را دارند و کمک های نقدی خود را در آنجا واریز می کنند.

وی افزود: بخشی از کمک ها توسط ستاد دیه کشور در اختیار استان قرار می گیرد به طوری که هر هفته جلساتی برگزار و به طور میانگین دو تا چهار زندانی غیرعمد آزاد می شوند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان قزوین گفت: در حال حاضر زندانی زیر 50 میلیون بدهی در زندان استان نداریم و در صورت ورود افراد جدید در اسرع وقت آزاد می شوند. با حمایت دیه.»

جهانگیری گفت: خیرین اصلی در بحث آزادی زندانیان خود شاکیان هستند که بخشی از بدهی و مطالبات آنان را می بخشند به طوری که در آزادی های 1400 بیش از نیمی از مطالبات توسط خود شاکیان بخشوده شده است که جای تشکر دارد. “

وی در پایان گفت: حدود 2 درصد از جمعیت کیفری زندان ها را زنان تشکیل می دهند که 100 درصد در کارگاه های خیاطی، دوخت چرم و مونتاژ کلید و پریز فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید