رشد 32 درصدی درآمد زکات امسال/ ایجاد 8200 شغل در استان قزوین

ناصر ظهیری در این همایش با قدردانی از زحمات و خدمات دهیاران گفت: در حال حاضر 31 هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که 58 هزار نفر جمعیت را تشکیل می دهند و از این تعداد. 52 درصد در روستاها و 48 درصد در شهرها سکونت دارند.

وی افزود: جمعیت قابل توجهی از خانواده های نیازمند و محروم در روستاها زندگی می کنند و هدف کمیته امداد تحقق بخشیدن به موضوع رونق اقتصادی، توسعه روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا است تا شاهد نباشیم. فقر و محرومیت در روستاها

800 واحد مسکونی در روستاهای استان قزوین ساخته می شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: موضوع رونق مسکن یکی از سیاست های دولت است و در این زمینه کمیته امداد تعیین تکلیف شد. در یک فاز ساخت 40 هزار مسکن در روستاها به این نهاد سپرده شد و سهم استان قزوین ساخت 800 واحد مسکونی روستایی در سال جاری و سال آینده است.

وی بیان کرد: در چند ماهه نخست سال جاری 237 خانوار در روستاهای آماده ساخت منازل شناسایی شدند که با مشکل کمبود زمین مواجه بودند لذا از دهیاران محترم تقاضا داریم تدابیر لازم را بیندیشند و همکاری لازم را داشته باشند. در این زمینه البته بنیاد مسکن هم همین است، او به ما قول داد که اگر زمین خارج از بافت است، بحث الحاق آن را سریعتر انجام دهد تا در اختیار خانواده های نیازمند قرار گیرد.

وی گفت: واحدهای مسکونی روستایی در دو نوع قطعه 42 و 50 متری ساخته می شود. لذا کمک بلاعوض 60 میلیون تومانی، وام قرض الحسنه امداد و بنیاد مسکن نزدیک به 70 میلیون تومان، آشنایی با بانک برای اخذ وام 100 میلیون تومانی که پس از رفع مشکلات موجود تا 200 میلیون تومان قابل افزایش است. از جمله کمک مورد انتظار برای تسهیل ساخت مسکن روستایی.

این مسئول تصریح کرد: ساخت 65 واحد در بسیج سازندگی معرفی شده که در حال ساخت است و با شناسایی موارد باقی مانده به دلیل عدم محدودیت در وام اقدامات لازم انجام می شود.

رشد 32 درصدی درآمد زکات در سال جاری

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات کمیته حمایت بحث نهضت اشتغال است و در سال گذشته 4 هزار و 200 شغل در استان ایجاد کردیم که امسال به ایجاد 8 هزار و 200 شغل و اعتباری بالغ بر 380 میلیارد تومان برای اجرای این طرح افزایش یافت. به استان قزوین سپرده شده است.

ظهیری بیان کرد: بر اساس آخرین آمار 222 پرونده برای دریافت تسهیلات استخدامی تشکیل شده است و امسال نیز در بحث اشتغال آرامش ایجاد شده است به طوری که 50 درصد اعتبار بین خانوارهای مشمول کمک و یک مورد دیگر توزیع می شود. 50 درصد به خانواده های نیازمند دهک 1 تا 5.

وی بیان کرد: نزدیک به هزار خانوار که خواهان نصب نیروگاه خورشیدی در پشت بام منازل خود هستند. بحث در مورد پنل های خورشیدی یکی از مشاغل پایدار و قابل دفاع است.

170 مرکز خیریه در استان وجود دارد

این مسئول درآمد زکات استان در سال گذشته را 36 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: درآمد زکات در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته و 20 میلیارد تومان بوده که 83 درصد آن صرف زکات و زکات شده است. 17 درصد در ساخت و ساز

وی در پایان به ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در روستاها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 170 مرکز نیکوکاری در بخشداری وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید