ایجاد 180 صندوق جمع آوری زکات فطریه در قزوین

وی افزود: به همین منظور بیش از 180 صندوق جمع آوری زکات فطره و بازخرید در 109 پایگاه ثابت و سیار مستقر می شود تا خیرین و نیکوکاران بتوانند زکات فطره خود و بازخرید نیازمندان تحت پوشش را اهدا کنند. از مزایای اجتماعی استان.

رئیس بهزیستی استان قزوین گفت: بخشی از درآمد حاصله صرف سایر فعالیت ها از جمله مسکن، اشتغال، آینده فرزندان، بورسیه و کمک هزینه ازدواج مددجویان می شود. متدینین و تخت های قزوین می توانند زکات خود را به فتوای مراجع عظام تقلید پرداخت کنند.

وی گفت: میزان فطریات جمع آوری شده در مراکز دولتی و غیردولتی استان قزوین در سال گذشته یک میلیارد و 461 میلیون و 399 هزار ریال بوده است.

دهباشی پور گفت: میزان مشارکت مردمی جذب شده در سال 1400 در مراکز دولتی و مراکز و مؤسسات غیردولتی به مبلغ 76 میلیارد و 856 میلیون ریال، 108 میلیارد و 46 میلیون ریال 108 و خدمات به ارزش 2 میلیارد و 971 می باشد. میلیون ریال و در مجموع به ارزش 187 میلیارد و 873 میلیون ریال.

در سال گذشته بیش از یک میلیارد زکات فطری جمع آوری کنید

وی گفت: امیدواریم امسال با جمع آوری زکات فطریه شاهد رشد مشارکت ها و توزیع به موقع آن بین خانواده های نیازمند استان قزوین باشیم.

این مسئول با تقدیر از خیرین استان در ارائه خدمات به جامعه هدف گفت: خیرین استان قزوین می توانند کمک های نقدی خود اعم از زکات فطری و بازخریدی را به شماره کارت 6367957060838088، شماره حساب 417703454190250740 و شماره 70 مردمی 70 به درگاه بانکی اهدا کنند. کمک به رفاه استان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: با تلاش مشارکت های مردمی استان قزوین در سال گذشته مطالعهی برای خرید بخاری و پوشاک زمستانی برای مشتریان تحت پوشش انجام شد. در اواخر پاییز سال 1400 به همت ثروت ولایت صورت گرفت.

دهباشی پور خاطرنشان کرد: سال گذشته از طریق وام های سازمان بهزیستی، سایر دستگاه های اجرایی و خیریه 69 زوج کم بضاعت از کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به ارزش 5 میلیارد و 236 میلیون ریال بهره مند شدند.

وی گفت: کمپین «مرحله هشتم، سخاوت» به مناسبت فرا رسیدن سال نو به منظور تامین معیشت و نیازهای مشتریان و افراد دارای معلولیت سازمان از ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ آغاز شد و تا ۴ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت.

پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۶۹ زوج مشمول کمک اجتماعی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: در این بررسی میزان مشارکت های نقدی و غیرنقدی جذب شده توسط مراکز دولتی و موسسات خیریه بالغ بر 16 میلیارد و 350 میلیون و 499 هزار ریال بوده است.

وی گفت: یکی دیگر از طرح های جذب مشارکت های مردمی در سال گذشته اجرای برنامه های استانی دهه گذشته بود که مبلغ نقدی بدون احتساب پول، گوشت قربانی و دام جمعاً به ارزش 6 میلیارد و 106 میلیون و 737 هزار ریال بوده است.

دهباشی پور در پایان گفت: پرداخت نفقه، غذا و بسته ها، تهیه غذای گرم، تهیه اقلام بهداشتی، درمانی و دارویی مورد نیاز برای مراقبت در زمان بحران و بیماری عروق کرونر قلب، تامین هزینه های درمانی، تهیه اشیاء جهیزیه و ازدواج از دیگر موارد است. اهداف این رویداد دهه ولایت پارسال بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید