جمع آوری 105 میلیارد تومان از انواع زکات در کرمان/ پنجمین جشنواره ملی زکات به میزبانی کرمان برگزار می شود.


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890103

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان اعلام کرد؛

عسکری نژاد با بیان اینکه در سال گذشته حدود 105 میلیارد تومان در تمام حوزه های فطری، کفاره و زکات جمع آوری شده است، گفت: از این میزان 13 میلیارد تومان زکات واجب، 84 میلیارد تومان زکات واجب و 870 میلیون تومان کفاره فطری و روزه است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «راه آرمان»، ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان از برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی زکات پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد و گفت: با توجه به در قوانین و روایات دینی می توان به اصلاح شکاف طبقاتی و رفع فقر کمک کرد و یکی از این جهات جمع آوری انواع زکات است.

وی در تشریح عناصری که بر اساس آن زکات تعلق می گیرد، گفت: نماز و زکات فقط برای اسلام نیست و حدود 2000 حدیث و روایت در مورد زکات وجود دارد.

عسکری نژاد با بیان اینکه در سال گذشته حدود 105 میلیارد تومان در تمام حوزه های طبیعی، کفاره و زکات جمع آوری شده است، اظهار داشت: از این میزان 13 میلیارد تومان زکات واجب، 84 میلیارد تومان زکات مستحبی، 870 میلیون تومان زکات طبیعی است. و کفاره روزه.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تاکید کرد: حدود 13 میلیارد تومان آن زکات واجب، 84 میلیارد تومان زکات واجب و مابقی در سایر حوزه ها است.

وی ادامه داد: 91.1 درصد زکات جمع آوری شده در سال گذشته صرف محرومان و نیازمندان و 8.9 درصد مابقی صرف پروژه های عمرانی، تامین جهیزیه، ساخت مسکن متکدیان، هزینه تحصیل، توزیع بسته های غذایی شده است. برای رزق و روزی از جمله مواردی است که زکات جمع آوری شده صرف امور محرومان و کسانی می شود که از کمیته امداد استان کرمان کمک می گیرند.

عسکری نژاد هدف از برگزاری جشنواره زکات را اطلاع رسانی، جریان سازی، ترغیب و… می داند. و بیان می کند: کرمان پنجمین استانی است که این جشنواره در آن برگزار می شود.

مدیر کل کمیته امداد به تشریح جزئیات جشنواره پرداخت و گفت: در بخش پژوهش و پژوهش 82 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 34 مقاله به مرحله داوری رسید و در بخش هنری و رسانه ای. ، 1000 اثر ارسال شد که. به نفرات برتر هدایای ویژه ای مانند کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و مبالغ نقدی تعلق می گیرد.

وی گفت: در این جشنواره از طرح QR زکات رونمایی می شود که در این طرح پرداخت مجازی مبالغ زکات به صورت الکترونیکی، امضای تفاهم نامه جامعه استانی زکات با شهید سلیمانی، تجلیل از فعالان زکات و افتتاحیه انجام می شود. یکی از پروژه های عمرانی تکمیل شده در شهرستان نرماشیر که از محل درآمد زکات ساخته شده است، از دیگر محورهای این جشنواره خواهد بود.

عسکری نژاد تاکید کرد: همزمان با جشنواره ملی زکات غرفه های محصولات کشاورزی که شامل پرداخت زکات می شود نیز در صحن مسجد امام علی (ع) کرمان برپا می شود.

مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه کلمه زکات فراموش شده را قبول نداریم، اما نسبت به توان کشاورزی استان پرداخت زکات ضعیف است، گفت: مبالغ جمع آوری شده در حوزه زکات نشان می دهد که این یک واجب است که به آن توجه می شود، اما ضعیف است، این است که رنگ بیشتری در جامعه نشان دهد، بنابراین برای همه شرکت کنندگان در جشنواره زکات تشکر می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره ملی زکات روز پنجشنبه 6 مرداد ماه 1401 در مسجد امام علی کرمان از ساعت 9:30 صبح تا نماز ظهر با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید