جمع آوری 27 میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903065

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت:

مجید الهی راد گفت: سال گذشته 27 میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی جمع آوری شد که از این میزان 22 میلیارد تومان معادل 92 درصد زکات استان صرف امور مستضعفان از جمله مسکن، جهیزیه، درمان شد. ، تحصیل و اشتغال دانش آموزی و مابقی صرف پروژه های عمومی می شود سود مصرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی صبح امروز در جشنواره زکات استان گفت: در سال های اخیر گام های خوبی در استان برای احیای تکلیف زکات برداشته شده است. و اقدامات خوبی انجام شده است.»

وی با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره بزرگداشت علم، ترویج و زکات کشور به میزبانی استان برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین محورهای این جشنواره بخش علمی است که در ماه گذشته با کمک دانشگاه ها برگزار شد. حوزه های علمیه و موسسات مرتبط با این حوزه شروع به کار کرده و در ماه های آینده خلاصه مقاله را خواهیم داشت.

وی بخشی دیگر از اهداف این جشنواره را تجلیل از افراد فعال در روستاهای مختلف در این راستا خواند.

الهی راد افزود: ترویج و فرهنگ سازی فریضه الهی زکات بیش از گذشته با اجرای این برنامه ها در حال انجام است و فرصت های جدیدی در حال شناسایی است.

وی یادآور شد: در سال گذشته 27 میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی جمع آوری شد و با کمک اعضای شورا 22 میلیارد تومان که 92 درصد را شامل می شود در امور مستضعفان از جمله مسکن، جهیزیه هزینه شد. ، درمان، تحصیل دانش آموزان و اشتغال و 8 درصد مابقی صرف پروژه های عام المنفعه شد.

مدیرکل کمیته مددکاری خراسان شمالی با اشاره به اینکه حمایت و پوشش سالمندان مادام العمر انجام می شود ادامه داد: در نهاد کمیته مددکاری توانمندسازی مشمولان و افراد تحت پوشش در سه رکن اشتغال حائز اهمیت است. فرهنگ و آموزش و مسکن.

الهی راد با اشاره به اینکه در سال گذشته 4 هزار و 700 فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد استان ایجاد شد، گفت: امسال سه هزار و 740 فرصت شغلی به برکت سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی ایجاد شد. با نظارت جدی و پنج ساله ایجاد و کنترل می شوند.

وی همچنین از ساخت بیش از پنج هزار خانه برای افراد تحت پوشش استان توسط این سازمان خبر داد و افزود: در پی تفاهم نامه های منعقد شده با نهادهای مختلف، هم اکنون هزار و 500 مسکن در حال ساخت است.

وی گفت: 13 هزار و 500 دانشجو تحت پوشش کمیته پشتیبانی استان هستند که در کنکور امسال هفت دانشجو موفق به کسب رتبه های زیر 1 هزار و 61 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان شدند که مجاز به انتخاب رشته شدند.

این مسئول ادامه داد: در بحث تحکیم و تشکیل بنیاد خانواده یک هزار و 300 جهیزیه به زوج های تحت پوشش تحویل داده می شود و پس از این جشنواره 670 جهیزیه به ازای هر جهیزیه 30 میلیون تومان تهیه و به زوج ها تقدیم می شود.

وی با بیان اینکه فرصت ها و ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: آمار محصولات گندم و جو نشان می دهد که با زکات بهینه ای که باید پرداخت کنیم فاصله داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: یکی از چالش های موجود در این موضوع ورود افراد مختلف برای جمع آوری زکات از کشاورزان است و باید این مشکل مدیریت شود تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید