جمع آوری 1300 میلیارد تومان زکات در کشور در نیمه نخست امسال


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903068

حجت الاسلام محمدطاها مهری با اشاره به جمع آوری یک هزار و 720 میلیارد تومان زکات در کشور در سال گذشته گفت: این در حالی است که در نیمه نخست امسال یک هزار و 300 میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع آوری شده است. بوده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، حجت الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور پیش از ظهر امروز در هفتمین جشنواره زکات در خراسان شمالی اظهار داشت: علاوه بر آیات و روایاتی که در خصوص اهمیت زکات وجود دارد، در سال 1385، زکات و زکات در استان خراسان شمالی نیز وجود دارد. مقام معظم رهبری در سال 1375. ایشان برگزاری همایش سالانه ترویج زکات را یکی از بزرگترین نعمت های خداوند می دانند.

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه کمیته امداد وظیفه جمع آوری زکات را بر عهده دارد ادامه داد: از ابتدای سال جشنواره علمی و ترویجی زکات در کشور برگزار شده و استان خراسان شمالی هفتمین میزبان این جشنواره است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با بیان اینکه تا پایان سال همه استان ها جشنواره زکات را در راستای عقلانی سازی و فرهنگ سازی برگزار می کنند، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری معتقدیم که باید در بعد علمی و شرافتمندانه کار پژوهشی انجام دهیم و تکریم مبلغان و کشاورزان را نیز وظیفه خود می دانیم.

وی افزود: زکات شاخصی برای نظام سازی در اقتصاد اسلامی و بازوی قوی و قوی برای ولایت و حاکم اسلامی برای رفع نیازهای مستمندان است.

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 32 میلیارد تومان زکات در خراسان شمالی جمع آوری شد، گفت: خراسان شمالی از نظر جمع آوری زکات رتبه چهارم کشور را دارد و در این نگرش جزو استان های پیشرو است. .بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و 720 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد، گفت: این در حالی است که در نیمه نخست امسال یک هزار و 300 میلیارد تومان زکات در سراسر کشور جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید