جمع آوری 24 میلیارد تومان زکات در استان قزوین/ رشد 32 درصدی درآمد زکات در سال جاری

ناصر ظهیری در این همایش اظهار داشت: انتخاب روستای شیداصفهان برای این همایش با پیشنهاد شورای زکات استان به عنوان روستای برتر در پرداخت زکات امسال بود.

وی افزود: روستای شیداسفخان با 4 هزار نفر جمعیت دارای 2 هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی و بیش از هزار هکتار باغ است و میزان زکات پرداختی 6 ماهه امسال در این روستا 6.2 میلیارد ریال است.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین دارای 820 روستا و 29 شهر است و مجموع روستاها و شهرهای زکات دهنده 637 روستا است.


بیش از 2 هزار نفر در استان قزوین زکات پرداخت کرده اند

وی گفت: در استان قزوین امسال 600 روستا و شهرستان مشمول پرداخت زکات واجب و واجب هستند که از این تعداد 310 شهر و روستا در 6 ماهه نخست امسال زکات واجب و واجب را پرداخت کرده اند.

ظهیری بیان کرد: 2 هزار و 556 نفر در 6 ماهه امسال در استان قزوین زکات پرداخت کردند. همچنین تعداد کارگزاران و رابطان افتخاری زکات 790 نفر و تعداد مبلغان 200 نفر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت زکات واجب در سطح استان یک هزار میلیارد ریال و ظرفیت زکات اختیاری 300 میلیارد ریال است.


جمع آوری 24 میلیارد تومان زکات در 6 ماهه امسال

این مقام مسئول با اشاره به افزایش 32 درصدی زکات وصول شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: پیش بینی می شود امسال 35 میلیارد تومان زکات در استان قزوین و در 6 ماهه نخست امسال 24 میلیارد تومان زکات جمع آوری شود. که معادل 68 درصد رقم پیش بینی شده محقق شده است.

وی بیان کرد: 92 درصد زکات جمع آوری شده در سال جاری صرف محرومیت زدایی و رفع نیازهای محرومان از جمله تامین جهیزیه، پرداخت کمک هزینه های درمانی و تحصیلی و 8 درصد مابقی نیز صرف کارهای عمرانی از جمله تعمیر مدارس شده است. و مساجد

ظهیری گفت: جلسات شورای زکات استان به طور مرتب در شهرها و روستاها تشکیل می شود و برنامه ریزی و سیاست گذاری در این جلسات صورت می گیرد. همچنین تلاش می شود فرهنگ بخشش و احسان رودررو، کتبی و شفاهی ترویج شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید