نرخ بیکاری در گیلان زیر 8 درصد است/ امسال بیش از 21 هزار شغل در استان ایجاد شده است.


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910301

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نرخ بیکاری در استان را زیر 8 درصد عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 21 هزار شغل ایجاد شده است. وضعیت بیکاری در گیلان نسبت به سایر استان های کشور بهتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در برنامه راه یابی با موضوع اشتغال پایدار و چالش های آن در استان گیلان اظهار داشت: درآمد کافی برای معکوس کردن چرخه اقتصادی خانواده تعریف ما از اشتغال افراد است.

وی بیان کرد: طبق قانون کار 44 ساعت کار در هفته یعنی. 132 ساعت در ماه کار تمام وقت در نظر گرفته می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان آمار بیکاری در استان را زیر 8 درصد ذکر کرد و یادآور شد: وضعیت بیکاری در استان گیلان با کاهش حدود یک درصدی کمی بهتر شده و گیلان در وضعیت بهتری قرار دارد. نسبت به سایر استان های کشور

آقاجانی ایجاد شغل برای 30 هزار و 904 نفر را بر عهده استان گیلان در سال 1401 اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 68 درصد از این میزان اشتغال در استان گیلان محقق شده و تاکنون برای بیش از 21 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه گیلان در اجرای تعهدات استخدامی در رتبه یازدهم قرار دارد، اذعان داشت: صنعت، معدن و تجارت، صنایع مختلف، کشاورزی و گردشگری از جمله زمینه هایی است که این میزان اشتغال در آن ایجاد شده است.

آقاجانی با تاکید بر اینکه سامانه رصد اشتغال الگوی اکوسیستم اشتغال کشور را تعریف می کند، ادامه داد: در این سامانه هر حوزه فعالیت و اشتغال ایجاد شده حتی تسهیلات و صدور مجوزها توسط همه نهادها به دقت ثبت می شود.

وی تصریح کرد: چشم انداز ما استفاده از همه ابزارهای موجود برای حمایت و بهبود اشتغال است که شامل پرداخت سرمایه ثابت یا در گردش و همچنین تامین اعتبار، مجوز و تسهیل و آموزش و غیره است. حمایت هایی که بخش کارآفرینی به آن نیاز دارد و دولت گام های خوبی در این زمینه برداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان گیلان تصریح کرد: با شبکه سازی و ایجاد انجمن های تعاونی در بین بنگاه های کوچک خانگی که اداره کل تعاون نیز بر آن تاکید دارد، ساختارهای بزرگ تری در کشور ایجاد می شود که در نهایت منجر به پایداری می شود. استخدام.

آقاجانی با بیان اینکه طبق تکلیف 30 درصد منابع باید صرف تسهیلات سرمایه در گردش و مابقی صرف تسهیلات سرمایه ثابت شود.

وی به وجود سه شرکت دانش بنیان به اداره کل تعاون، کار و رفاه استان گیلان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون استان گیلان برای ساخت شرکت های دانش بنیان خود تفاهم نامه هایی منعقد کرده است، لذا آموزش های لازم انجام می شود. در اختیار آنها قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید