در نیمه نخست امسال برای 250 هزار شغل ایجاد شده است

ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781095

وزیر کار گفت: بر اساس اطلاعات سامانه های وزارت کار در 6 ماهه نخست امسال 250 هزار شغل در کشور ایجاد شده که در حال تقویت آن هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از مرکز فناوری خودرو گفت: اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای عالی اشتغال رونمایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرار بود تا پایان سال 1401 برای یک میلیون و 850 هزار شغل ایجاد شود.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات سامانه های وزارت کار در 6 ماهه امسال 250 هزار شغل در کشور ایجاد شد که در حال تقویت آن هستیم. در دو ماه اخیر سرعت دستگاه ها از جمله سازمان فنی و حرفه ای افزایش یافته است.

عبدالملکی گفت: در ابتدای زمستان عملکرد پیش بینی شده 1400 را اعلام می کنیم.

وی گفت: ما در حال توسعه مهارت های فنی برای ایجاد شغل هستیم. تخمین زده می شود که بیش از 85 درصد افرادی که شغل مناسبی ندارند، مهارت ندارند، بنابراین اگر مشکل مهارت حل شود، بخش قابل توجهی از کارهای ناپایدار و غیررسمی از بین می رود. موارد دیگر قابل حل است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تعامل با صنعت یکی از مهمترین اقدامات سازمان فنی و حرفه ای کشور در دولت سیزدهم است، گفت: ارتباط با صنایع بزرگ برای ایجاد کارگاه های فنی و حرفه ای یکی از مهمترین اقدامات است. برنامه های دولتی.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال های آینده فضا برای اشتغال زایی آسان می شود.

وی گفت: کار کاذب کاری است که ارزش افزوده ایجاد نمی کند و ما به دنبال خوداشتغالی هستیم. «سعی داریم فضای بیمه در کشور را به گونه ای طراحی کنیم که همه بخواهند بیمه شوند تا سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد میزبانان هم اکنون می توانند حق بیمه خود را پرداخت کنند و در آینده بازنشسته شوند.

عبدالملکی گفت: ما این فضا را راحت می کنیم اما نمی توانیم مردم را مجبور به بیمه کنیم. ما فقط می توانیم از کارفرمایان بخواهیم که کارگران را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه دهقانان و عشایر فعالیت جدیدی را آغاز کرده است، گفت: تعداد بیمه شدگان در دو ماه اخیر دو برابر شده و از یک میلیون و 500 هزار نفر به نزدیک به 3 میلیون نفر رسیده است. این صندوق زمینه رونق کسب و کار و سهولت فضای بیمه را فراهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید