ایجاد 25 هزار شغل جدید در 5 ماهه نخست سال / کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891522

دستی با اشاره به کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری هرمزگان گفت: رشد اقتصادی هرمزگان نسبت به سال گذشته مثبت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده بین سازمان برنامه و بودجه استان و مرکز آمار ایران، آمار رشد اقتصادی فصلی استان برای اولین بار که رشد استان را نشان می دهد بر اساس شاخص های مختلف، رشد اقتصادی استان در بهار 1401 حدود 2.6 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود: اگر بخواهیم نرخ رشد اقتصادی استان هرمزگان در فصل بهار استان را به سایر فصول تعمیم دهیم، به این معناست که با توجه به هدف 6.5 درصدی تعیین شده برای هرمزگان، حدود 70 درصد از هدف جلوتر هستیم و این در حالی است که این واقعیت که بسیاری از استان ها اعلام کردند که نمی توانند به سهم هدف خود از رشد دست یابند و خواهان کاهش سهم خود شدند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم نرخ بیکاری در هرمزگان 18.2 درصد بود که با کاهش حدود 3 درصدی به 15.3 درصد رسیده است و تلاش ما بر این است که نرخ بیکاری در استان را تک رقمی کنیم. پایان سال دوم دولت طبیعتا با توجه به مبلغ بیش از 3 هزار میلیارد تومانی که پس از سفر رئیس جمهور محترم به استان تزریق شد و پروژه هایی که در هفته دولت به بهره برداری می رسد. و تا پایان امسال قطعا محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در 5 ماهه اول سال 1401 حدود 25 هزار شغل جدید ایجاد شد که 5 درصد به تعداد شاغلان اضافه شد و این در حالی است که حجم زیادی از مهاجرت به استان را از افغانستان و کشور داریم. جزو آمار اشتغال استان هستند ثبت نام نشده اند اما در هر صورت بخشی از اشتغال استان را می گیرند.

دوستی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی آمار اشتغال خود را ثبت کنند تا آمار اشتغال در استان دقیق و واقعی باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی ها و آینده هدف استان در حوزه گردشگری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ها ضروری است، لذا باید تمهیداتی از محل اعتبارات تبصره یک اندیشیده شود. همچنین در زمینه برقی‌سازی چاه‌های کشاورزی با توجه به اهمیت موضوع و نقش آنها در کاهش مصرف سوخت، کمک‌های اعتباری لازم ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید