حقوق و مزایای یک کارگر مجرد نزدیک به 10 میلیون تومان / سایه بیکاری بالای نرخ بیکاری تک رقمی گلستان


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909394

خواجه مظفری گفت: حقوق و مزایای یک کارگر نزدیک به 10 میلیون تومان برای کارفرما هزینه داشته و برای اولین بار شاهد افزایش 57.4 درصدی تعداد کارگران در کشور بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ یکی از موضوعاتی که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته، رشد اقتصادی کشور است که قطعاً این رشد اقتصادی منجر به حل معضل بیکاری جوانان خواهد شد و شاید بتوان اقدامات دولت را با شاخص بیکاری در کشور

اما نکته مهم این است که نرخ بیکاری در استان گلستان گمراه کننده است و بیشتر اشتغال در استان فصلی و مربوط به بخش کشاورزی است که گاهی دستمزد کمتر از حداقل دستمزد ماهانه یک کارگر را در بر می گیرد.

حسین خواجه مظفری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال تعهد استخدامی ما 31 هزار و 310 نفر بوده که از این تعداد تاکنون 21 هزار و 399 نفر شامل 68 نفر در سامانه نظارت ثبت نام کرده اند که 35 درصد تعهد استخدامی سالانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: امسال هم استاندار گلستان و هم وزارتخانه تاکید کردند که آماری که به مردم ارائه می کنیم آمار صحیحی است هرچند در استان گلستان نرخ بیکاری پایینی داریم و در در تابستان نرخ بیکاری ما 7.2 درصد است، اما بیشترین اشتغال ما در استان بیکاری است.

خواجه مظفری بابیان اینکه متوسط ​​نرخ بیکاری در کشور 9 درصد بوده و در تابستان 2 درصد بوده است، افزود: به دلیل این کم کاری، نرخ بیکاری در استان پایین بوده و بیشتر این اشتغال ها مربوط به بخش های کشاورزی و کشاورزی است. اشتغال فصلی

وی گفت: در استان های قزوین، سمنان و یزد شاهد چندین بیکار هستیم. در استان سمنان حاضر بودند نیروی کار به آن استان بفرستند و حداقل دستمزد کارگران اعزامی را بپردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری فصلی تلقی می شود و همین مشکل باعث می شود نرخ بیکاری ما پایین باشد و این مشکل تحت کنترل استان نباشد.

خواجه مظفری به راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده اشاره کرد و گفت: ماهانه تقریباً 1800 نفر برای اشتغال ایجاد شده احراز هویت می شوند و در سه ماه گذشته آمار ثبت شده ما 71 درصد بوده که طبق بررسی های ما تقریباً 6000 نفر از مشاغل ایجاد شده کاسته شده اند.

وی تاکید کرد: این راستی‌آزمایی با پیامک، تماس تلفنی و صحت سنجی میدانی انجام می‌شود و از این نظر رتبه سوم را در کشور داریم و این راستی‌آزمایی توسط وزارتخانه انجام می‌شود و تقریباً 75 درصد راستی‌آزمایی ما درست است. .

این مسئول تاکید کرد: مدیرکل بازرسی استانداری نیز وارد این موضوع شده و اشتغال ایجاد شده را نیز رصد می کنند، اشتغال دولتی نیست و بیشتر اشتغال در بخش خصوصی و از طریق تسهیلات اشتغال زایی ایجاد می شود.

خواجه مظفری خاطرنشان کرد: بیشترین مشاغل ایجاد شده در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت بوده و همچنین رشد اشتغال در شرکت های دانش بنیان نیز رو به افزایش است.

این مسئول بیان کرد: پیگیر مشکلات فرهنگی و ورزشی کارگران هستیم و در همین راستا مسابقات قرآن کارگری این روزها در حال برگزاری است و جدای از آن توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسائل معیشتی کارگران است. و امسال 57 شماره. ما شاهد افزایش 4 درصدی دستمزد کارگران بوده ایم و این موضوع هرگز حل نشده است.

خواجه مظفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر با این افزایش دستمزد برای کارفرما نزدیک به 10 میلیون تومان برای استخدام یک کارگر هزینه می شود و بخشی از این هزینه مربوط به تامین اجتماعی است و امیدواریم با وزیر جدید شاهد تغییرات بیشتری در وزارت تعاون باشیم. کار و مراقبت اجتماعی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید