تکمیل هزار طرح صنعتی نیمه تمام در یزد برای 35 هزار شغل جدید ایجاد می کند


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880384

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از هزار پروژه صنعتی نیمه تمام در استان یزد وجود دارد که با تکمیل آنها برای 35 هزار شغل به صورت مستقیم در استان ایجاد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با یزدرسا گفت: با توجه به پروژه های نیمه تمام در استان، در حال حاضر بیش از هزار پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در استان یزد وجود دارد که اکثر آنها تقریباً در ماشین آلات هستند. مرحله نصب است و می تواند تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کند.

وی با بیان اینکه بیش از 103 هزار شغل مستقیم در صنایع استان یزد ایجاد شده است، افزود: با تکمیل واحدهای نیمه تمام، 35 هزار شغل جدید به تعداد مشاغل صنعتی استان یزد اضافه می شود.

علمدار یزدی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از صنایع استان یزد با مشکل تامین برق مواجه هستند، اظهار داشت: اتحادیه نساجی، فولاد و کاشی خواستار تامین برق است و در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد ادامه داد: این کارگروه تاکنون بیش از 7 هزار مصوبه و برای بیش از 7 هزار کارخانه صادر کرده است. شامل تسهیلات سرمایه ثابت، تسهیلات سرمایه در گردش، مشکلات بیمه ای و مالیاتی داشتند، مصوباتی برای رفع موانع تولید آنها تصویب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید