بدتر شدن کیفیت آب شرب سلامت مردم استان یزد را به خطر می اندازد/ نیاز به حمایت دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام

ساعت: 19:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792854

استاندار یزد با بیان اینکه افت کیفیت آب شرب تهدیدی جدی برای سلامت مردم استان یزد است، گفت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نیازمند حمایت دولتی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی دقایقی پیش در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت برگزار شد، اظهار داشت: در نگرش و برنامه ریزی برای پیشرفت عادلانه و ساختارمند در آمایش سرزمین مورد نیاز هستند.

وی گفت: یزد 15 سال متوالی با خشکسالی در کویر مواجه بوده و بارندگی همچنان در حال کاهش است.

فاطمی با اشاره به میزان آب قابل حمل و مشکلات این حوزه ادامه داد: کاهش کیفیت و سختی آب شرب بین 1400 تا 2500 آب مصرفی تهدیدی جدی برای سلامت مردم استان یزد است.

استاندار یزد با تشکر از زحمات رئیس جمهور برای رفع مشکلات آب فلات مرکزی ایران، افزود: به عنوان یک ابر پروژه از شما می خواهیم که انتقال آب از دریای عمان و سایر پروژه های کوچک را به عنوان مهمترین پروژه ها اهدا کنید. دستاورد مردم یزد.»

وی با اشاره به سازوکار تامین مالی این ابرپروژه گفت: از جمله راهکارهای پیشنهادی برای تامین مالی این ابرپروژه ها می توان به توزیع معادن، سازوکار پالایش نفت و غیره اشاره کرد.

فاطمی با بیان اینکه استان یزد در زمینه نخبگان علمی جایگاه خوبی دارد به طوری که با 9 نخبه به ازای هر 10 هزار نفر رتبه اول کشوری را کسب کرده است، افزود: دانش آموزان یزد 27 سال متوالی در رتبه های کنکور سراسری موفق به کسب رتبه اول شدند. اولین.

وی همچنین با اشاره به رتبه پنجم یزد در کشور در تعداد شرکت های دانش بنیان نسبت به جمعیت، حدود 80 هزار دانشجو، رتبه سوم در توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، تبدیل شدن به مرکز نوآوری و بهره وری و الگوی ممتاز اقتصاد دانش

استاندار یزد گفت: می‌خواهیم به توسعه مراکز نوآوری در همه شهرستان‌های استان، توسعه موسسات مالی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان کمک کنیم و این امر با ایجاد صندوق عدالت و بهره‌وری امکان‌پذیر است.

فاطمی همچنین با اشاره به اینکه یزد به دلیل داشتن شرایط آفتابی می تواند در میان مدت منطقه ویژه ای برای انرژی های تجدیدپذیر باشد، افزود: این مهم با حمایت دولت محقق می شود.

وی با اشاره به درخواست استان برای تکمیل محصولات نیمه تمام ادامه داد: تامین نقدینگی واحدهای اقتصادی در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای یک هزار و 113 واحد تولیدی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد می تواند برای 38 هزار و 572 نفر شغل ایجاد کند. این مهم نیاز به تجهیزات خاصی دارد.

فاطمی ادامه داد: برای پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد در مناطق فقیرنشین اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود تا زیرساخت های مربوط به سرمایه گذاری در مناطق فقیر استان تقویت شود و سرمایه گذاران به سمت مناطق فقیر استان هدایت شوند.

استاندار یزد تاکید کرد: در حوزه خدماتی به ویژه گردشگری، پروژه ها باید همراه با پیوست های فرهنگی باشد تا کار مطلوب تحصیلکردگان تضمین شود.

وی همچنین به مشکلات زیست محیطی استان یزد که اغلب درگیر صنایع آلاینده است اشاره کرد و گفت: برای بهسازی صنایع قدیمی به تجهیزات کافی نیاز است.

فاطمی ادامه داد: یزد به دلیل مهاجرت زیاد، مرکز تماس فرهنگی هر قوم و زبانی محسوب می شود.

استاندار یزد تاکید کرد: یزد با 5 هزار هکتار بافت تاریخی و بافت تاریخی یزد یکی از کشورهای مثلث گردشگری است و سالانه پذیرای 2 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی است، بنابراین این قابلیت را دارد که به قطب گردشگری تاریخی و میراث فرهنگی گردشگری تبدیل شود. ، گردشگری سلامت و مذهبی.

وی افزود: استان یزد نیازمند حمایت دولتی و مجوز منطقه ویژه گردشگری و سلامت در سطح شهرهای جهانی است.

فاطمی همچنین گزارشی از عملکرد 100 روزه دولت ارائه کرد و گفت: همه این اتفاقات با حمایت نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس، اعضای شورای امنیت و… رخ داده است و امیدوارم با همت همه مسئولان استانی در دولت سیزدهم می توانیم به فرمان امام عمل کنیم، «خوشحال باشیم که بگوییم»، یزد همانطور که همیشه عدالت و تقوا بر او حاکم بوده، می تواند الگوی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید