تکمیل مجتمع آموزش عالی با تقاضای 500 هزار نفری سراوان/ نیاز به همکاری دولت برای تکمیل پروژه نیمه وقت


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834791

رئیس انجمن پیروان دانشگاه سراوان گفت: خیریه ای برای ساخت دبیرستان دانشگاه در سراوان آپارتمان خود را در شمیرانات تهران فروخته و در حال حاضر مستاجر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ کار خیر از جمله کارهایی است که در قرآن کریم و آموزه های دینی بسیار مورد توجه بوده و هست.

کمک به دیگران و مشارکت در ساخت مدارس، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و سایر حوزه‌ها آثار ارزنده‌ای در سطح جهان و فراتر از آن دارد و از سوی دیگر این گونه اقدامات در سطح جامعه موجب پیشرفت و تعالی خواهد شد. کاهش آسیب های اجتماعی

امروزه لازم است احسان و نیکوکاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج شود تا گوشه هایی از مشکلات در همه سطوح برطرف شود.

افراد خیر بیشماری در شهرستان سراوان وجود دارند که در زمینه های مختلف به ویژه در ساخت مدرسه و دانشگاه به این امر خیر روی آورده اند و شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم.

پیشرفت چشمگیر مراکز علمی و دانشگاهی سراوان

بارانی درازهی از بزرگان عشایر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مردم سراوان از هیچ تلاشی برای همکاری با مسئولان در ساخت مدرسه و دانشگاه دریغ نکرده اند.

وی افزود: کوچکترین قدمی که باید در ساخت مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه ها برداشته شود، باقی مانده و یک صلاحیت محسوب می شود و بسیاری از مردم شهرستان سراوان در زندگی خود به این امر خیر روی آورده اند و هم اکنون هستند. از دار فانی خداحافظی کردند.» آنها گفتند.


بزرگ طایفه بلند گفت: هرکس با علاقه و انگیزه هر چه در توان دارد در میدان سرمایه گذاری کرده است و این توانایی هم اکنون در بین شهروندان سراوانی برای مشارکت در امور خیر وجود دارد.

وی مدت زمان نوسازی دانشگاه سراوان را درخواست بزرگ اهالی این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: حق 500 هزار شهروند این منطقه از کشور این است که پروژه طولانی ساخت دانشگاه در این شهرستان را طی نکنند. تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: امام راحیل فرمودند دانشگاه ها در مقابل ظلم ملت ها مایه رونق است، لذا دانشگاه ها با مسائل اقتصادی، مدنی، اجتماعی، فرهنگی و غیره برخورد می کنند که انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی و پرستاری در سراوان افتتاح شود. که یکی از نیازهای شهر است.

مشارکت مردم سراوان در ساخت مدرسه و دانشگاه

رضا ملک زاده یکی از خیرین شهرستان سراوان و رئیس مجمع حامیان مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: از هر قومیت، مذهب، فرقه و مسلکی که باشد تصمیم گیری می شود.

وی افزود: موسسه خیریه مدرسه سراوان در کنار ساخت مدرسه برای جذب خیرین در حوزه سلامت و حمایت از ایتام و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار نیز ورود کرده است.

رئیس کانون وکلای دانشگاه گفت: سراوانی ها در ساخت مجتمع آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و بسیاری مسائل دیگر نقش داشتند.

ملک زاده کوکان ادامه داد: هرجا که بخواهند شهری را فرهنگی کنند می گویند چند دانشگاه در سراوان خیرین سهم بسزایی داشته اند و از این رو می توان سراوان را یک شهر فرهنگی دانست.

وی خاطرنشان کرد: انجمن دانشگاه توسط مسئولین شهرستان به ثبت رسیده است، ممکن است بسیاری از افراد دچار مشکلاتی شوند، اما وی ثروت و دارایی خود را هر چند اندک برای کاهش آسیب های اجتماعی و پیشرفت علم و دانش اهدا کرده است.

رئیس انجمن حامیان دانشگاه گفت: آقای تقوی یکی از خیرین مدرسه ساز است که خانه خود را در شمیرات تهران برای ساخت ساختمان دبیرستان دانشگاه در سراوان فروخت و در حال حاضر مستاجر است.

ملک زاده کوکان ادامه داد: یک نانوای تهرانی که در جنوب تهران نانوایی دارد، در سراوان نیز مدرسه احداث و کارگاه آموزشی برای زنان سرپرست خانوار راه اندازی کرده است.

وی گفت: اگر دولت در کنار امور خیریه بتواند به تسریع پروژه ها کمک کند قطعا خیرین بیشتری مشارکت خواهند داشت اما زمانی که روند پروژه طولانی شود خیرین نیز دلسرد می شوند.

لازم به ذکر است که ساخت سایت جدید دانشگاه سراوان در اوایل دهه 80 متوقف شد، اما پس از گذشت دو دهه ساکنان این منطقه همچنان در انتظار کشف کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید