تکمیل سایت های صنعتی نیمه تمام اولویت دولت است

وی افزود: مردان و زنان مومن در استان قزوین هستند و این استان همیشه شاهد مردمی بوده که دفاع از دین و انقلاب را بلد نبوده اند.

رهبر جهور با بیان اینکه بهترین راه تقرب به خدا خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: امروز خدمت به مردم افتخار من به عنوان خادم مردم است و همه باید شاکر خداوند باشیم که این مردم را تکریم کرده است. “

وی با تاکید بر اینکه امید آفرینی وظیفه همه ماست، گفت: راهبرد دشمن ایجاد ناامیدی است و تلاش وی این است که با سیاه نمایی از مردم، دستاوردها شیرین نشود.

آیت الله رئیسی افزود: همه ما باید با اقدامات خود هر روز مردم را امیدوارتر کنیم و نشاط اجتماعی را افزایش دهیم و در یک کلام، سرمایه اجتماعی را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: رمز ارتقای سرمایه اجتماعی مردم، پیروی از مردم در عرصه عمل و تحقق است.

رئیس جمهور گفت: ما هیچ کار جدیدی در استان ها شروع نکرده ایم.

وی افزود: این روش سفرهای روستایی برای این است که مدیران استانی و مردم بدانند بر اساس اولویت ها چه تصمیمی گرفته شده است و باید نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

آیت الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه همه ما باید احساس کنیم که کار و روش دیگری را باید پذیرفت، ادامه داد: کار متفاوت، اندیشه متفاوت می خواهد.

وی با بیان اینکه اولین شرط تحول این است که مدیر متحول و متحول باشد، گفت: مهمترین شرط موفقیت در یک سازمان، نقش مدیریتی این سازمان است.

رئیس جمهور تاکید کرد: انتظار مردم از همه ما مدیران این است که چیزی متفاوت شکل دهیم و مردم این تفاوت را احساس کنند.

وی بیان کرد: دشت قزوین دشتی حاصلخیز است که نیاز به کار فراوان دارد و از آنجایی که حاصلخیزی این دشت ضرب المثل است، کار کشاورزی و علوم پایه در این دشت باید برای کشور الگو باشد و در این راستا همه بخش ها باید تلاش کنند. اجازه دهد این اتفاق بیفتد.

آیت الله رئیسی بحث پروژه های نیمه تمام استان قزوین را در حوزه بیمارستانی جدی دانست و تصریح کرد: بیمارستان 700 تختخوابی تنها 20 درصد پیشرفت دارد اما ساخت آن در اولویت استان است و باید تکمیل آن انجام شود. در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین علاوه بر مرکز کشاورزی، یک قطب صنعتی نیز محسوب می شود، ادامه داد: یکی از وظایف خطیر ما تکمیل بلوک های نیمه تمام به ویژه بلوک هایی است که زیرساخت های آن فراهم است.

رئیس جمهور گفت: بحث تولید مشکل اصلی ماست و مدیران باید با تلاش های مختلف واحدهای نیمه صنعتی تعطیلی چرخه تولید را برگردانند.

وی گفت: مشکلات شرکت تولید ابزار اندازه گیری باید حل شود و اجازه تعطیلی شرکت و بیکاری 900 کارگر داده نشود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: دولت با قدرت خصوصی سازی ادامه خواهد داد، اما این مهم باید به درستی انجام شود و شرکت ها رها نشوند، بلکه باید زمینه توانمندسازی بخش خصوصی را نیز فراهم کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون با شرکت هایی مانند ابزار اندازه گیری، مالیاتی و بانکی مشکل داریم و باید این مشکلات با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه استان ظرفیت ویژه ای در حوزه گردشگری دارد، مجموعه دولت را یکی از مجموعه های تمدنی و تاریخی کشور دانست و گفت: این آثار تاریخی باید احیا شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: میراث فرهنگی در صورت عدم استفاده، نمناک می شود و برای جلوگیری از این امر باید به صورت پویا این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: فرودگاه از ضروریات استان قزوین است و استان به دلیل همجواری با تهران نباید از فرودگاه بی بهره باشد و زمینه ایجاد آن فراهم است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رشد اقتصادی باید در سایه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین افزایش بهره وری باشد، گفت: استفاده از ظرفیت ها باید برای ارتقای بهره وری بازنگری شود.

وی با اشاره به برخی مسائل زیست محیطی گفت: نباید مردم گرفتار آلودگی ها و مشکلاتی که صنایع ایجاد می کند گرفتار شوند.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین گناه ناامید کردن مردم است، گفت: نباید با گفتن، نوشتن و اقدام مردم را ناامید کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی اقتصاد روستایی، قابل پیش بینی شدن اقتصاد روستایی و تضمین خرید محصولات روستائیان در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: روستا یک کارخانه عظیم تولیدی است و همه باید تلاش کنیم که روستا در روستا بماند. و از زندگی در شهر خودداری می کنند.

وزیر گفت: در فرهنگ شهید سلیمانی «نمی‌توانیم» و «نمی‌توانیم» وجود نداشت و امروز باید همان‌طور که امام و رهبری به ما می‌آموزند فرهنگ را در درون خود پرورش دهیم.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که مدیریت بر آن تاکید دارد پیوند دانش با مهارت است و اگر این کار را انجام دهیم نوآوری و خلاقیت شکل می گیرد.

رئیس جمهور در پایان یادآور شد: ترجمه فرمایش مقام معظم رهبری استفاده از علم و فناوری روز و افزایش توانمندی ها است تا کارها آسان شود و مردم دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید