توزیع 5000 و 300 میلیارد تسهیلات فولادی برای تکمیل پروژه های صنعتی نیمه تمام در استان زنجان

ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785540

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 5300 میلیارد تن تسهیلات برای تکمیل 20 طرح صنعتی نیمه تمام در استان زنجان اختصاص یافته است که می تواند در اشتغال و صنعت استان موثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سیدرضا فاطمی امین شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این راهکارها، تکمیل زیرساخت های شهرک های صنعتی و تکمیل 20 پروژه نیمه تمام صنعتی، بیش از 5 میلیارد و 300 میلیارد تن تسهیلات برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یافت که می تواند در روند توسعه کشور موثر باشد. اشتغال و صنعت استان.

فاطمی امین با اشاره به بازدید رئیس جمهور از محل دفن زباله و دستور ویژه برای تعیین تکلیف وی افزود: زمانی که مردم زنجان نگران آلودگی محیط زیست باشند در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدام خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از شرکت ایران ترانسفو گفت: خوشبختانه این شرکت که یک افتخار ملی است و سطح آن بین المللی است در حال رونق بسیار خوبی است.

وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به ایران ترانسفو در سال 1398 در کسوت رئیس قوه قضائیه گفت: کارخانه ای که در آن زمان اموالش واگذار شد امروز یک افتخار ملی و بسیار فعال بود.

فاطمی ‌ امین گفت: ما خواستار توسعه صادرات ایران ترانسفو شده‌ایم که امیدواریم بتوانیم با قدرت و توان این مهم را انجام دهیم.

فاطمی امین با اشاره به دیدار خود با مدیران واحدهای تجاری، صنعتی و صنفی گفت: صاحبان این واحدها مسائلی را مطرح کردند که یکی از آنها بازگشت 15 درصد حقوق دولتی به معادن بود که لحظه بسیار مهمی است. “

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طبق قانون معادن 15 درصد حقوق دولتی دریافتی از معادن باید به همان محل برگردانده و در این منطقه و روستاهای آن هزینه شود، گفت: در این صورت با رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار شد در بودجه سال آینده تفکیک شود که این حقوق باید به محل مناسب بازگردانده شود.

وی گفت: در زمینه تامین ماشین آلات معدنی، تامین مواد اولیه و همچنین حوزه معدن و تحقیقات زیست محیطی مشکلات دیگری داشتند که نظارت و رفع خواهیم کرد.

فاطمی امین با بیان اینکه 4 حوزه صنعتی و معدنی در استان زنجان شناخته شده است، خاطرنشان کرد: صنعت برق، نساجی، خمیر کاغذ و معدن از توانمندی ها و شایستگی های استان زنجان است که باید روی آن تمرکز کنیم.

وی افزود: این چهار حوزه حوزه هایی هستند که می توانند نقش مهمی در توسعه صادرات و اقتصاد ملی داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تلاش ما در وزارتخانه این است که زمینه و شرایط کسب و کار را فراهم کنیم و استان زنجان می تواند یکی از استان های تراز دوم در این زمینه باشد.

وی افزود: استان زنجان دارای فرصت های ارزشمند بسیاری است که امیدواریم با کمک همه مردم، سرمایه گذاران و مدیران منطقه ای، محلی و کشوری تا سال 1404 شاهد آینده درخشانی در صنعت، معدن و تجارت این استان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید