دلایل آزادی 6 مددجوی زندان نسوان تهران / اشتغال 50 درصد زندانیان تا پایان خرداد


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1833997

مدیرکل زندانهای استان تهران از آزادی ۶ مددجو در یکی از زندانهای نسوان تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قوه قضائیه، مراسم آزادی تعدادی از زنان زندانی زندان نسوان تهران شب گذشته همزمان با بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور حشمتوله، حیات الغائب مدیرکل زندانهای استان تهران، جمیری، معاون مدیرکل زندانهای استان تهران، حمید زمانی، فرماندار شهرستان ری و مدیر عامل انجمن خادم یاران مراکز خدمات رسانی رضوی شهرستان ری.

حشمت الله حیات الغیب در این مراسم ضمن همدردی با ایام شهادت امام علی (ع) با اشاره به گزارشی از اقدامات مجموعه زندان تهران و ماموریت سازمان زندانها تاکید کرد: امروز زندانها سازمان نقش مهمی در ایجاد نظم، انضباط، آرامش و امنیت اجتماعی دارد.

وی افزود: اگرچه تلاش قوه قضائیه و سازمان زندان ها پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات های جایگزین است اما نیازی به حبس نیست.

حیات الغائب ادامه داد: افراد متخلف نظم عمومی را باید در محیطی مانند زندان نگهداری کنیم اما نگهداری زندانی باید با اصلاح و تربیت همراه باشد.

وی با بیان اینکه نگاه دین مبین اسلام به زندانی یک نگاه اصلاحی و تربیتی است، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، زندان ها دستخوش تحولات بسیار خوبی شده است.

حیات الغیب با اشاره به آرمان امام خمینی (ره) که فرمودند زندانیان را باید به دانشگاه تبدیل کرد، گفت: مقام معظم رهبری از زندان به عنوان مکتب فضایل یاد می کنند.

مدیرکل زندان های استان تهران در ادامه با بیان اینکه روش های آموزشی، فرهنگی و تربیتی جایگزین نظام امنیتی زندان ها شده است، گفت: مسئولیت اولیه ما در ساماندهی زندان ها اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت مبارک آنان به جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اولویت های سازمان زندان ها بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان ها گفت: رئیس سازمان زندان ها اولویت هایی را برای زندانیان ترسیم و اعلام کرده است. ترویج فرهنگ و معارف دینی با تاکید بر قرآن و نماز یکی از اولویت های مورد تاکید رئیس سازمان زندان هاست، لذا این مهم در تمامی زندان های استان به خوبی اجرا می شود.

وی با اشاره به برنامه های قرآنی در دست بررسی در سال گذشته گفت: بنابراین در سال گذشته در یک روز 120 مددجو کل قرآن کریم را کتابت کردند.

مدیرکل زندانهای استان تهران با اشاره به ضوابط و تسهیلات در نظر گرفته شده برای حضور مددجویان در برنامه های قرآنی گفت: بر اساس قوانین و مقررات زندانها شرایط قانونی مناسبی برای مددجویان وجود دارد. کسانی که در برنامه های قرآن شرکت می کنند به هر حال مرخصی، عفو و سایر موارد مورد انتظار محسوب می شوند.

حیات الغیب با اشاره به اقدامات پیش بینی شده در زمینه آموزش زندانیان گفت: در مورد زندانیان بی سواد و بی سواد تلاش شده است تا این زندانیان از بدو ورود به زندان شناسایی و از کلاس های آموزشی بهره مند شوند. برای سوادآموزی

وی با اشاره به حضور مددجویان در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، تاکید کرد: طی این کلاس‌ها به زندانی واجد شرایط بدون نام بردن از زندان گواهینامه مهارت فنی اعطا می‌شود.

مدیرکل زندان های استان تهران با اشاره به طبقه بندی زندانیان تصریح کرد: در خصوص طبقه بندی زندانیان با وجود کمبود فضای فیزیکی در زندان ها، زندانیان بر اساس نوع جرم، سن و منشاء در زندان ها طبقه بندی می شوند.

حیات الغیب با اشاره به موضوع اشتغال و حرفه آموزی زندانیان که یکی از اولویت های مهم رئیس سازمان زندان هاست و به تمامی زندانیان کشور ابلاغ شد، گفت: گرفت. در حال حاضر اقداماتی در زمینه اشتغال زنان در زندان ها به صورت پایلوت در سطح کشور انجام شده است و امیدواریم تا پایان خرداد تعداد زندانیان شاغلی که بهره وری دارند و حقوق دریافت می کنند به 50 درصد برسد. . 50 درصد از محکومان شاغل خواهند شد.

حیات الغیب گفت: مورد دیگر توجه ویژه به خانواده زندانیان و زندانیان کم بضاعت است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز اپیدمی ولیعهد و توجه مقام معظم رهبری به جمع آوری کمک های خیرخواهانه گفت: در این بخش 80 هزار بسته معیشتی بین خانواده های زندانیان نیازمند توزیع کرده ایم.

مدیرکل زندان های استان تهران با اشاره به آمار آزادی زندانیان بهره مند در سال گذشته گفت: سال گذشته با کمک خیرین و ستاد دیه یک هزار و 119 زندانی موفق به کسب 42 میلیارد تن درآمد شدند. آزادی آنها

حیات الغائب افزود: در حال حاضر حدود 1063 زندانی جرایم مالی در زندان های استان به سر می برند که برای آزادی خود نیازمند کمک خیران هستند. حدود 365 میلیون تومان از سوی اقوام و خیران اهدا شد.

گفتنی است در این مراسم خیرین و مسئولین حاضر از نمایشگاه صنایع دستی، سالن بهداشت و آشپزخانه زندان نسوان استان تهران بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید