توضیح دختر سایه برای اختلافات خانوادگی و تاخیر در تحویل جسد به ایران: آیینه زیبایی باشیم نه زشتی.

توضیح دختر سایه برای اختلافات خانوادگی و تاخیر در تحویل جسد به ایران: آیینه زیبایی باشیم نه زشتی.

روز جدید دختر هوشنگ ابتهاج از انتقال پیکر این شاعر به ایران خبر داد که امیدوارند به زودی مراسم تشییع پیکر سایه در ایران برگزار شود.

یلدا ابتهاج (دختر شاعر) پس از انتشار اخباری مبنی بر اختلافات خانوادگی و جلوگیری از انتقال جسد هوشنگ ابتهاج به ایران در اینستاگرام نوشت:

تا امروز تحسین و اشاعه زیبایی و خوبی هم تلاش و هم انگیزه من بوده است. همانطور که “زیبایی” را نمی توان مقید کرد زیرا “پری توانایی پنهانی ندارد” زشتی نیز ممکن است. به روح ما می چسبد، آزار می دهد و ناامید می کند. پس آینه زیبایی باشیم نه زشتی.
کانال تلگرام عصر ایران

یاد جمله عمیق احسان یارشاطر می افتم: «امیدوارم مهربانی همیشه در نگاهت زیبا باشد». زیبا دیدن خوب طبیعت انسان است.

و این روزها که ما و شما مردم ایران و جهان پارسی‌زبان در غم از دست دادن پدرمان شاعر بزرگ ایران که یک قرن در ستایش زیبایی و عدالت و عدالت سرود، سوگواری می‌کنیم، متأسفانه شاهد بوده‌ایم. از سختی بازگشت بدنش بازگشت به وطن را به امروز موکول می کند. بی احترامی به چهره و بدن او که در هر آیین و مراسمی ناپسند است، برای هیچکس حتی نزدیکان او نابخشودنی است، بی احترامی به مردم ایران است.

با اقداماتی که من و برادرانم (کیوان و کاوه) اینجا در آلمان انجام دادیم، امیدواریم در روزهای آینده بتوانیم او را در آخرین سفر به زادگاهش در میان مردمی که دوستشان داشت همراهی کنیم و برایشان بخوانیم.
با بخشی از شعری که او در سال 2019 در کلن سروده است، انتظار داریم:

گفتم این کیست که مدام مرا صدا می کند؟
از ته دل خندید که من ایرانم

گفتم ای جان و دنیا چشم و نور دلم
من معشوقه دیرینه ژانگ فاشان هستم

سر من در هوای تو دور دنیا می چرخد
وگرنه در این سایه دور از تو سرگردان خواهم شد

قرار بود پیکر هوشنگ ابتهاج شاعر و پژوهشگر ایرانی روز پنجشنبه 6 مرداد 1401 از مقابل تالار وحدت تشییع شود که به دلیل تاخیر در انتقال پیکر وی از آلمان به ایران، این مراسم به تعویق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید