سرطان معده شایع ترین و کشنده ترین سرطان در مردان و زنان ایرانی است

203985 826 خبر خاکستری

روز جدید رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه سرطان در ایران رو به افزایش است، گفت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در ایران پس از بیماری های قلبی عروقی است.

محمد اسماعیل اکبری، استاد جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس مرکز تحقیقات سرطان در نشست خبری هفته پیشگیری از سرطان با اشاره به آخرین شیوع سرطان در ایران و جهان، اظهار کرد: 40 درصد سرطان هاست. قابل پیشگیری هستند، 40 درصد قابل درمان و قابل پیشگیری هستند و 20 درصد منجر به مرگ می شوند.

وی گفت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در ایران و جهان است. با توجه به اینکه بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در ایران است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه سرطان سینه شایع ترین سرطان است، ادامه داد: این نوع سرطان بار مالی بیشتری را به همراه دارد.

اکبری با اشاره به اینکه باید توجه ویژه ای به کاهش هزینه های درمان بیماران سرطانی شود، گفت: ام آر آی باید محدود شود اما متاسفانه در برخی موارد تا 90 درصد این کار را انجام می دهند و این مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد می کند. و اثربخشی این روش در نظر گرفته نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به تدوین راهنمای روش ها و درمان دارد، افزود: ده ها بار از وزارت بهداشت درخواست کرده ایم که راهنمای سرطان پستان تدوین و به آن توجه شود اما به هیچ وجه به شاخص ها توجه نشده است. “

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با تاکید بر اینکه تیم پزشکی موظف به کاهش هزینه های بیماران سرطانی است، گفت: از همکاران می خواهم کاهش خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه درمان بیماران سرطانی در مرکز دولتی تحقیقات سرطان یک سوم هزینه سایر مراکز است، ادامه داد: بقای بیماران در این مرکز بالاترین میزان است.

این استاد دانشگاه و آنکولوژیست با بیان اینکه این مرکز در کنار کشورهای اروپایی است و اغلب از اروپا و آمریکا بهتر است، گفت: به وزارت بهداشت نوشتم که 3 هزار میلیارد تن بودجه از بودجه صرف سرطان زیاد است. و بی فایده می شود.

اکبری با اشاره به اهمیت روش های پیشگیری از سرطان گفت: اگر بخواهیم از این امر پیشگیری کنیم 20 سال طول می کشد در حالی که هوای آلوده از سال 1392 سرطان زا بودن آن تایید شده است.

وی فلزات سنگین موجود در آب را یکی از عوامل ابتلا به سرطان عنوان کرد و افزود: در حال همکاری با وزارت نیرو و تهیه نمونه آب در فصول تابستان، زمستان، بهار و پاییز هستیم و وضعیت فلزات سنگین چندان مناسب نیست. آب . .

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه درمان های جدید در این مرکز ارائه می شود، تصریح کرد: در این مرکز از یک سری پرو آپارات استفاده می شود که در بیش از 90 درصد مراکز استفاده نمی شود در حالی که تا 30 مورد اختلاف داریم. درصد در درمان سرطان

اکبری افزود: در ایران از هر 100 هزار نفر سالانه 145 تا 150 بیمار مبتلا به سرطان است. در حالی که 2.5 درصد سرطان ها فقط در کودکان و 97.5 درصد سرطان ها در بزرگسالان است. یعنی هر چه سن سرطان بیشتر باشد، سرطان بیشتر است. رو به رشد.

وی گفت: سرطان در ایران در حال افزایش است، اما یک پنجم کشورهای غربی است. مصرف دخانیات در ایران به 16 درصد بزرگسالان رسیده است و مصرف دخانیات و دخانیات عامل 30 درصد مرگ و میرها است.

اکبری با اشاره به اهمیت سبک زندگی و تغذیه مناسب برای پیشگیری از سرطان گفت: هر کاری که برای پیشگیری از سرطان انجام می دهیم برای نسل های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه 80 درصد سرطان ها را غدد تشکیل می دهند، افزود: درمان اصلی انواع سرطان ها جراحی است و درمان جانبی نیز داریم؛ در حال حاضر درمان های جانبی در حال انجام است. ما مانند پرتو درمانی و شیمی درمانی از نظر جراحی سرطان جزو بهترین های دنیا هستیم و هیچ کمبودی نداریم.

اکبری با اشاره به مشکلات شیمی درمانی کشور گفت: سرطان معده در ایران شایع ترین سرطان در مردان و کشنده ترین سرطان در مردان و زنان ایرانی است، در حالی که سرطان پروستات دومین سرطان شایع و سرطان روده بزرگ و روده سومین سرطان شایع است. سرطان در مردان او ایرانی است.

«به زودی سرطان در همه خانواده های ایران پیدا می شود. علاوه بر کهولت سن، شرایط جغرافیایی و اقلیمی نیز در بروز سرطان نقش دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به شیوع بیشتر سرطان معده و مری در مناطق شمالی کشور گفت: در گیلان، مازندران، اردبیل و شمال خراسان شمالی میزان سرطان معده بیشتر است.

اکبری با اشاره به اینکه آب تهران به دلیل وجود فلزات سنگین یکی از بدترین آب هاست، گفت: البته با توجه به میکروب ها و بیماری هایی مانند وبا و وبا مشکلی در آب تهران وجود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه بسیاری از آب‌های جنوب تهران و دشت ورامین حاوی فلزات سنگین هستند، افزود: سرطان سینه اولین سرطان شایع در زنان و شایع‌ترین سرطان در مردان است و البته زنان درمان آن در ایران خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید