«بازمانده از تحصیل» یکی از عوامل مهم افزایش آسیب های اجتماعی است/پیگیری وضعیت بازماندگان تحصیلی


ساعت: 13:08
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880779

قرنی با اشاره به اینکه ترک تحصیل و اشتغال در مشاغل کاذب یکی از مهم ترین عوامل افزایش آسیب های اجتماعی است، تاکید کرد: شناسایی بازماندگان تحصیل و بازگرداندن آنها به تحصیل از مهم ترین الزامات دستگاه قضایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ محمد کاویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه هیئتی متشکل از اعضای شورای معاونین این اداره کل با حضور در دفتر رئیس قاضی استان هرمزگان با مجتبی گهرامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قاضی استان هرمزگان در این نشست اظهار داشت: حوزه فعالیت دستگاه قضایی ارتباط تنگاتنگ و تنگاتنگی با آموزش و پرورش دارد و هر چه در عرصه آموزش موفق تر باشیم آسیب های اجتماعی و جرم کمتری خواهیم داشت.

مجتبی قهرمانی افزود: هر چقدر هم که آموزش و پرورش در اهداف خود موفق باشد، قوه قضاییه نیز از مزایای آن بهره خواهد برد.

وی با اشاره به الزام آموزش و پرورش در خصوص شفاف سازی عواقب و خسارات ناشی از تخلفات و جرایم برای دانش آموزان و خانواده های آنان، آمادگی دستگاه قضایی استان را برای گسترش سطح همکاری در زمینه امور پیشگیرانه اعلام کرد.

وی با اشاره به تفاهم نامه های آموزش و پرورش و امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر پیگیری برنامه های مدون به صورت عملیاتی تاکید کرد.

این ضابط قضایی همچنین بیان کرد: برای استفاده از خدمات اجتماعی رایگان به عنوان جایگزین حبس تمهیداتی اندیشیده شده تا آموزش و پرورش به عنوان نهاد میزبان از برخی خدمات مرتبط با حوزه فعالیت خود بهره مند شود.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به معضل بازماندگان تحصیلی در استان گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، شناسایی و هدایت تحصیلی این افراد برای بازگشت به مدرسه باید با جدیت از سوی اداره آموزش و پرورش پیگیری شود.

قهرمانی با بیان اینکه ترک تحصیل و اشتغال به مشاغل کاذب مانند قاچاق سوخت و قاچاق کالا یکی از مهم ترین عوامل افزایش آسیب های اجتماعی است، تاکید کرد: شناسایی بازماندگان تحصیل و بازگرداندن آنها به مدرسه یکی از مهمترین موارد است. الزامات مهم سیستم قضایی

رئیس قاضی هرمزگان با اشاره به ورود دستگاه قضایی استان به موضوع اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ، یکی از شاخص های مسئولیت اجتماعی را موضوع آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: صنایع و اقتصادی شرکت های مستقر در استان تی می توانند در زمینه تجهیز موسسات آموزشی به امکانات مورد نیاز دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند.

باید بگویم؛ محمد کاویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کل دادگستری استان به بیان عملکرد، اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش استان پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید