شناسایی 22 هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی/ توسعه عدالت آموزشی رویکرد مهم دولت است.


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910852

معاون سواد آموزی خراسان رضوی گفت؛

وزیر کشور با بیان اینکه نرخ باسوادی در این استان 97.9 درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: در عین حال 22 هزار نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده و به دنبال رفع مشکلات تحصیلی آنها هستیم. در طرح مدرسه محوری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سید جمال وزیری معاون سوادآموزی خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تربت حیدریه اظهار داشت: سوادآموزی مانند سایر علوم پیشرفت کرده است که بعد از انقلاب با فرمان تاریخی امام راحل در هفتم دی ماه این امر تأیید شد. تمام متولیان سوادآموزی تکمیل شد و امام تمامی فعالیت های سوادآموزی را در نهاد نهضت سوادآموزی متمرکز کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ باسوادی در کشور 97.1 و در خراسان رضوی 97.9 و بالاتر از میانگین کشوری است و این حاصل تلاش افراد مختلف در این نهاد است. در حومه شهر است.

وزیری تصریح کرد: مهم ترین فعالیت نهضت سوادآموزی، سواد عمومی جامعه است و این بدان معناست که قصد تنها خواندن و نوشتن نیست، بلکه مفهوم آن کلی و جامع تر است.

معاون سوادآموزی خراسان رضوی گفت: آخرین تعریف یونسکو از سواد، توانایی ایجاد تغییر در زندگی است تا فرد در کنار وظایف روزمره زندگی رو به رشدی داشته باشد و به راهکارهای خود پی ببرد.

وی افزود: زمانی می توانیم به استقلال فرهنگی دست یابیم که همه دستگاه های فرهنگی به استقلال رسیده باشند و هنوز تا رسیدن به استقلال فرهنگی فاصله زیادی وجود دارد.

وزیری ادامه داد: تسریع در ارتقای سطح سواد عمومی در جامعه و توسعه عدالت آموزشی یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه سوادآموزی است و بر همین اساس تمرکز خود را به همه اقشار جامعه در حوزه سوادآموزی گسترش داده ایم. برابری آموزشی به طوری که همه بتوانند با هم رشد کنند. و این بدان معناست که ما باید به مناطق ممتاز و کم برخوردار با برابری آموزشی نگاه کنیم، و این ممکن است در برخی زمینه‌های سواد آکادمیک و در برخی از حوزه‌های سواد رسانه‌ای ضروری باشد.

کمک رسانی به بازمانده از تحصیل 22 هزار نفر بازمانده از تحصیل با سایر برنامه های سوادآموزی خراسان رضوی شناسایی شدند که وزیر به آن اشاره کرد و گفت: در مرحله اول در اوایل مهرماه بیش از پنج هزار بسته لوازم التحریر توزیع کردیم و در حال حاضر مرحله دوم آن در حال برنامه ریزی است. باشد که با کمک های مردمی و وام های دولتی بتوانیم مشکلات هزینه ای آنها را حل کنیم.

وی از طرح مدرسه محوری به عنوان رویکردی مهم برای رفع مشکلات عقب مانده های آموزشی یاد کرد و گفت: بر این اساس نقش حلقه میانی دومین موضوعی است که باید از ظرفیت بسیج سازندگی، گروه های جهادی و بسیج مردمی استفاده کنیم. و هیئت های مذهبی که تفاهم نامه دارند و برای استفاده نیز امضا می شود.

معاون سوادآموزی و آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال رصد و ارزیابی ادغام سوادآموزی و مهارت آموزی در مراکز محلی هستیم، البته آنچه تاکنون به ما گفته شده 8 مرکز آموزشی در استان است که راه اندازی خواهیم کرد. در مراکز در قطب.

وی هدف از تشکیل مراکز آموزشی را آموزش و مهارت افزایی دانست و افزود: در این مراکز علاوه بر آموزش سوادآموزی، مراکز فنی و حرفه ای یا جهاد کشاورزی و سایر نهادها با توجه به ظرفیت هر منطقه به آموزش مهارت می پردازند.

تبدیل عضویت 543 نفر به خراسان رضوی طبق قانون ایثارگران

وزیری گفت: سال گذشته 490 نفر بر اساس قانون ایثارگران و امسال 53 نفر از طریق قانون ایثارگران تبدیل به وضعیت شدند.

وی با بیان اینکه امسال حجم ابلاغ ها در حوزه آموزش و پرورش 26 هزار و 767 نفر است افزود: این افراد سه دوره سوادآموزی و انتقال و تجمیع سوادآموزی را در خراسان رضوی سپری می کنند.

معاون سوادآموزی خراسان رضوی گفت: طرح شهروندی در سوادآموزی نیز پیگیری می شود و سال گذشته 4200 نفر در دوره های سوادآموزی شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید