تلاش آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برای شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819941

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مطرح کرد؛

فیروز عسگری گفت: هر ساله تعدادی از دانش آموزان به دلایل مختلف ترک تحصیل می کنند. آموزش و پرورش استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از تحصیل بازماند و با وجود پراکندگی جغرافیایی و مشکلات موجود، اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است و این امر محقق شده است و در سطح کشور در وضعیت خوبی قرار داریم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیروز عسگری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: سه گروه فناوری و بررسی محتوای آموزشی، گروه آموزش متوسطه نظری اول و دوم و گروه دوره دوم متوسطه فنی و حرفه ای و کار و دانش زیرمجموعه معاونت هستند.
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری میزبان چهار دبیرخانه کشوری در رشته های فنی، حرفه ای، کار و دانش، دبیرخانه دوم دبیرستان چوب، مبلمان، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی و ادبیات فارسی متوسطه دوم است. ، که مسئولیت هدایت و هدایت آموزش و پرورش را بر عهده دارد.مسئول کشور.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این استان 16 گروه آموزشی در رشته فنی و حرفه ای، 12 گروه آموزشی در مقطع متوسطه نظری و 6 گروه آموزشی در مقطع متوسطه اول فعالیت دارند.
عسگری گفت: پژوهشکده ها مراکز بومی تربیت دانشجو در حوزه فناوری هستند که ارتباط مستقیم با پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان دارند.
وی خاطرنشان کرد: دو میلیارد تن تسهیلات از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای مطالعه راه چهارمحال و بختیاری اعطا شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که در هیچ یک از استان ها ساختمان پژوهشی مستقل وجود ندارد.
وی یادآور شد: سعی کردند علاوه بر آموزش های آموزشی، آموزش های دیگری از جمله تحقق طرح ایران مهارت، جشنواره نوجوانان خوارزمی و… را به دانش آموزان ارائه دهند.
عسگری به شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: هر ساله تعدادی از دانش آموزان به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، تغییر کلاس ها و عدم تحصیل در مناطق ضعیف ترک تحصیل می کنند. و غیره.”
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مجتمع آموزشی چهارمحال و بختیاری تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افت تحصیلی به کار گرفته است و با وجود پراکندگی جغرافیایی و مشکلاتی که وجود دارد، باید اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شود. ما در کشور وضعیت خوبی داریم.
عسگری به رشته آموزش متوسطه و اهمیت آن در دوره یادگیری دانش آموزان اشاره کرد و افزود: نتیجه این دوره تحصیلی منجر به کنکور می شود.
وی ادامه داد: توسعه متوازن رشته های تحصیلی در چهارمحال و بختیاری معضل این استان است. در پایان برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش آموزان در رشته های فنی، حرفه ای و مهارتی باشند که این رقم اکنون 30 درصد است در واقع 20 درصد برنامه است و 10 درصد از برنامه کشور عقب هستیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ پتانسیلی برای افزودن آموزش و پرورش نه در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی نداریم. این بدان معناست که ما باید هنرستان بسازیم و شهرها و کارخانه های صنعتی در حال ساخت باغ زمستانی هستند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید