آسیب اجتماعی؛ مشکلی که مردم را عذاب می دهد/ نیاز به افزایش سطح مهارت های ارتباطی و اطلاعات اجتماعی


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902365

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری؛

شهرام حجاوی گفت: آنچه در آسیب های اجتماعی می یابیم این است که سطح ارتباطات، مهارت های اجتماعی و حتی اطلاعات اجتماعی و حقوقی بسیاری از افرادی که درگیر این آسیب ها هستند پایین است و نیاز به افزایش دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهرام حاجوی مدیر کل فرهنگی اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که گریبان جامعه را گرفته و مردم رویکرد مثبتی به آن ندارند آسیب های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی دارای ویژگی های بسیاری است و مربوط به زمان خاصی نیست، تصریح کرد: آسیب های اجتماعی قطعا ریشه در گذشته دارد و می تواند هم معلول و هم علت باشد.

خواجوی ادامه داد: آنچه در آسیب های اجتماعی می یابیم این است که سطح ارتباط، مهارت های اجتماعی و حتی اطلاعات اجتماعی و حقوقی بسیاری از افرادی که درگیر این آسیب ها هستند پایین است.

وی اذعان داشت: لازم است خانواده ها نقش پررنگ تری در مسائل اجتماعی و ارتباط با فرزندان خود داشته باشند و از سوی دیگر در سطح جامعه نیز وجود مراکزی برای ارائه آگاهی و اطلاعات مورد نیاز افراد جامعه ضروری است. و در سطح ارتباطی به آنها آموزش دهید.

کهوی در ادامه افزود: این مراکز چیزی جز مراکز مشاوره نیستند، دولت باید این گونه مراکز را گسترش داده و در دسترس مردم قرار دهد، جدا از اینکه مشکلاتی وجود دارد، اما مطمئناً جوانان ما به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند. .

وی تاکید کرد: مراکز خصوصی ما نیز باید نقش فعال تری داشته باشند تا بتوانیم سطح آگاهی را در جامعه بالا ببریم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید