خسارت 56 میلیاردی سیل به گلخانه های مهریز/ نقش موثر اقدامات پیشگیرانه در کاهش خسارت


ساعت: 12:47
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887055

دهقان گفت: اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی که در شهرستان مهریز انجام شد از برخی آسیب های احتمالی جلوگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهکان فرماندار مهریز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص خسارات سیل اخیر در این شهرستان گفت: شهرستان مهریز نیز یکی از شهرهایی بود که در سیل اخیر آسیب دید. و روزی که 75 میلی متر باران در شهرستان ولیا یزد بارید، 64 میلی متر باران در روستای بنادکسادات شهرستان مهریز بارید.

وی افزود: اما خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده بودیم که خسارت کمتری به مهریز وارد کرد.

فرماندار مهریز تصریح کرد: پس از آبگرفتگی کامل روستای زردین و تخریب سدهای آن و جاری شدن آب، آب مستقیما وارد روستاهای سارو و هرنان مهریز شده و شامل این دو روستا می شود.

دهقان افزود: اما به دلیل استحکام بخشی سدها و سدهای رسی که انجام دادیم آسیب کمتری دیدیم و در واقع اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی که در مهریز انجام شد از برخی آسیب های احتمالی جلوگیری کرد.

وی گفت: تقریباً از ورودی روستای میانکوه تا خروجی میدان شورای مهریز هشت سد خاکی داشتیم و قرار بود آب پشت دیواره های خاکی سد منحرف شود تا وارد شهر نشود و ذخیره خوبی باشد. .

فرماندار مهریز ادامه داد: البته از آنجایی که همچنان امکان ورود آب به شهر وجود داشت تعدادی چاه آب تعبیه شد که مانع از ورود آب به جاده سنتو و شهر مهریز شد.

وی تصریح کرد: با همه اینها روستاهایی مانند بنادق السادات، ابراهیم آباد و فخر آباد به طور کامل آسیب دیدند و به مزارع کشاورزی آسیب وارد شد به گونه ای که حتی ماشین آلات و ادوات وارد نمی شود و نیروهای جهادی و خود کشاورزان باید پای کار بیایند. در اسرع وقت وقت خالی کردن فضاست.

فرماندار مهریز یادآور شد: همچنین برخی از راه ها دچار مشکل شده و ماموران راهداری در حال تلاش برای بازگشایی این محورها هستند.

دهقان درباره میزان خسارت سیل گفت: همچنان در حال بررسی میزان خسارت وارده به شهرک میبد هستیم و فعلا نمی توانیم میزان دقیق آن را اعلام کنیم.

وی بیان کرد: اما در مجموع سیل در شهرستان مهریز خسارت وارد کرد به طوری که دو کانال، زمین های کشاورزی، گلخانه ها و در برخی قسمت ها زیرساخت ها مانند لوله های آب و گاز نیز دچار خسارت شدند.

فرماندار مهریز افزود: به عنوان مثال برآورد اولیه این است که سیل اخیر حدود 56 میلیارد تومان به گلخانه های شهرستان مهریز خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید