ادارات باید تمام فعالیت های قرآنی خود را به موسسات قرآنی بسپارند


ساعت: 11:29
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813044

فاطمی گفت: یکی از مهمترین مصوبات در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی یزد در سال جاری واگذاری تمامی فعالیت های قرآنی ادارات به موسسات قرآنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مهران فاطمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با محوریت فعالیت های قرآنی با اشاره به اینکه انتظار می رود با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد، گفت: 4000 در استان یزد شهدا داریم . از طرفی استان یزد در حافظان قرآن کریم 150 هزار نفر است و شاید نتوان به 150 هزار نفر از قرآن پژوهان آموزش داد، اما لطفا برای آموزش 4 هزار قرآن کریم برنامه ریزی کنید. قرآن کریم برای 4000 شهید استان یزد در دولت سیزدهم.

وی با اشاره به طرح جلسات قرآنی خانگی گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی برای حداقل 4 هزار جلسه قرآنی ویژه خانواده ها با نیت 4 هزار شهید استان یزد برنامه ریزی کنید.

فاطمی با اشاره به مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برای واگذاری تمام اجزای قرآن به اتحادیه قرآن و عترت قدردانی کرد. موسسات خدمات و نمایندگی ها را باید قرآن به اتحادیه موسسات واگذار کرد.

استاندار یزد ادامه داد: با توجه به کمک ها و صندوق قرض الحسنه، معاونت استانداری یزد بر منابع نظارت می کند و موضوع از طریق خیران رصد می شود.

وی با اشاره به مصوبه دیگر شورا گفت: صدا و سیما نیز باید نسبت به ایجاد برنامه های بدیع و غنی برای ارائه چهره های قرآنی به ویژه در زمینه مستندسازی چهره های شاخص قرآنی استان اقدام کند.

فاطمی در خصوص مالیات مؤسسات قرآنی گفت:

وی در خصوص جوایز قرآن گفت: تکریم قرآن وظیفه ماست اما باید برنامه ریزی شود و حتی آمادگی داریم مسابقات قرآن را در سطح بین المللی برگزار کنیم و جوایز آن را ارائه کنیم.

استاندار یزد درباره فضای مورد نیاز فعالان قرآنی نیز گفت: بسیاری از دانشگاه ها و ادارات دارای سالن و اماکن بلااستفاده و امکانات و تجهیزات هستند که با انعقاد تفاهم نامه می توان از آنها استفاده کرد.

فاطمی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به توسعه فعالیت های قرآنی در شهرها به ویژه مناطق فقیرنشین تاکید کرد و گفت: استعدادهای ارزشمندی در بسیاری از حوزه ها وجود دارد که به دلیل کمبود امکانات برای این استعدادها از بین رفته است.

وی همچنین بر برگزاری منظم و منظم جلسات شهرداران و فرمانداران استان یزد با فعالان قرآن و عترت مؤسسات قرآنی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید