فعالیت موسسات مالی باید سازماندهی و تعیین تکلیف شود


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877810

رئیس جمهور گفت: باید با تکیه بر مصوبات قانونی، آن دسته از موسسات اعتباری که با عملکرد ناسالم موجب افزایش نقدینگی و تورم در کشور می شوند، هر چه سریعتر ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی کشور که عصر سه شنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، درخواست مقام معظم رهبری مربوط به سازمان بانک ها و مؤسسات اعتباری، گزارش بانک مرکزی از سیاست ها و برنامه های پیشنهادی برای ساماندهی نظام بانکی و ساماندهی مؤسسات اعتباری با عملکرد ناسالم و غیر سازنده. ارایه شده.

رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد با تکیه بر مصوبات قانونی در اسرع وقت آن دسته از موسسات اعتباری که موجب عملکرد ناسالم می شوند رشد نقدینگی و تورم در کشور ساماندهی و توزیع می شود.

بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات موثر در مدیریت بازار ارز در روزهای اخیر ارائه کرد اصل پیشرو درصد کاهش یافته است، ارایه شده.

این اقدامات با مجوز شورای عالی هماهنگی اقتصادی رؤسای سه قوه بانک مرکزی است. به کنترل و مدیریت نرخ ارز انجام می شود. در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی با همکاری قوه قضائیه و سایر نهادهای ذیربط تلاش خود را برای مدیریت بازار به منظور کاهش و معنا بخشیدن به گرانی غیرواقعی بازار غیررسمی ادامه دهد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید