فعالیت 5 هزار قرآن آموز در موسسات قرآن لرستان


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908692

مسئول اداره قرآن و عترت تبلیغات اسلامی استان مطرح کرد؛

جعفرپور گفت: 5 هزار قرآن آموز در موسسات و خانه های قرآنی استان لرستان مشغول به کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام صدیق جعفرپور در گفت و گو با خبرنگار صفیفلک، اظهار کرد: در استان لرستان 73 مؤسسه قرآنی و 153 خانه قرآنی وجود دارد که در دو سال گذشته برخی از این مراکز به دلیل مشکلاتی که وجود دارد تعطیل یا نیمه کاره بوده است. گسترش ویروس کرونا.

وی افزود: در حال حاضر با کاهش شیوع ویروس کرونا، 60 مؤسسه قرآنی و 87 خانه قرآن فعال هستند و قرآن آموزان در سنین مختلف در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره قرآن و عترت تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: برخی از این کانون ها در روستاها و حاشیه شهرها بسیار فعال بوده و مورد استقبال قرار گرفته اند، از این رو قرار است تعدادی دیگر از نهادها در آینده فعال شوند. ماه و پذیرای قرآن آموزان.

جعفرپور گفت: بیش از یک هزار و 800 نفر در مؤسسات قرآنی و 3 هزار نفر در خانه های قرآن در ادارات مختلف به تحصیل قرآن می پردازند که در مجموع حدود پنج هزار نفر در این مراکز حضور دارند.

وی از برگزاری چهارمین دوره تخصصی خوانی خبر داد و افزود: این برنامه با حضور 60 داوطلب در آذرماه برگزار می شود.

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: موسسات و خانه های قرآنی یکی از ظرفیت های مهم برای رواج فرهنگ و معارف قرآنی است که آشنایی کودکان با آیات قرآن را از سنین پایین می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید