ابتکار ویژه حضور خانواده در مسابقات قرآن بسیج / ثبت نام بیش از 110 هزار نفر در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج


ساعت: 20:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1913016

معاون پرورشی و تربیتی سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛

حجت الاسلام والمسلمین احسان رضایی با بیان اینکه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج در هفته بسیج از 29 آبان آغاز شده است، گفت: بیش از 110 هزار نفر در سراسر کشور در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین احسان رضایی در گفت و گو با خبرنگار دانا در خصوص مسابقات قرآن بسیج گفت: بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج در هفته بسیج از 29 آبان آغاز شد. برای این دوره از مسابقات یک ماه و نیم دوره ثبت نام در نظر گرفته شد و به همین دلیل سامانه ثبت نام متمرکز طراحی شد و در پایان زمان ثبت نام بیش از 110 هزار نفر در سراسر کشور در سامانه متمرکز مسابقات قرآن بسیج ثبت نام کردند.

معاون پرورشی و تربیتی سازمان بسیج مصطفین افزود: این دوره از مسابقات در سال گذشته 23 هزار شرکت کننده داشت و امسال با توجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب این دوره جزو معدود دوره های برتر است. -مسابقات قرآنی کشوری که توسط سازمان بسیج برگزار می شود و مسابقه بین شرکت کنندگان در چند مرحله بین مساجد، شهرستان، استان و مرحله کشوری این رویداد بزرگ قرآنی در دهه مبارک فجر برگزار می شود. از انقلاب اسلامی

حجت الاسلام رضایی در تشریح بخشهای مختلف این مسابقات گفت: در مسابقات امسال چهار بخش ابتکار و خلاقیت در قرآن، انفرادی، خانواده و گروهی برای تنوع بخشیدن به آن در نظر گرفته شده است. در خانواده برای پسران و دختران، پدران و مادران مسابقات جداگانه برای مادران با حفظ سوره نور و قصه گویی از قرآن، پدران با ارائه 5 دقیقه ای محتوای سوره حجرات و تلاوت بخشی از سوره مبارکه در نظر گرفته شده است. قرآن کودکان زیر . 10 سال حفظ 20 سوره آخر قرآن، کودکان بالای 10 سال حافظ یک دعای 24 آیه ای سجادیه در این مسابقات شرکت می کنند و در یک تلاش 20 روزه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: بخش انفرادی شامل حفظ، ترتیل و ترتیل است و در بخش گروهی یکی از اعضای گروه مفاهیم سوره لقمان و حجرات را حفظ می کند و یک نفر دیگر 53 حرف نهج را به مدت پنج دقیقه ارائه می کند. البلاغه و شخص دیگری دعاهای 24 صحیفه را حفظ می کند و مجموعه ای از آیات را تلاوت می کند. سوره لقمان برای گروه شرکت کننده در این مسابقات در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس سازمان بسیج آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برگزیدگان هر رشته بر اساس سن و جنسیت بر اساس رتبه اول تا سوم معرفی و به آنها جوایزی اهدا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید