شناسایی والدین بی سواد باید در دستور کار مدیران مدارس باشد/برون سپاری فعالیت های سوادآموزی به موسسات واجد شرایط و توانمند


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886085

کویدل در نشست روسای ادارات سوادآموزی بر لزوم شناسایی اولیای بی سواد به عنوان یکی از وظایف مدیران در آیین نامه اجرایی مدارس تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ محمد کاویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با حضور در گردهمایی روسای ادارات سوادآموزی سراسر استان با تشریح اهمیت سوادآموزی برای مردم و اثرات مثبت آن در جامعه، توسعه کمی و کیفی برنامه های سوادآموزی را یکی از برنامه های سوادآموزی دانست. دغدغه های آموزش و پرورش دانست و گفت: آنچه در اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمانی مهم است توجه و دقت کار است که باید به صورت یکپارچه انجام شود تا به اصل کار لطمه ای وارد نشود.

کویدل با بیان اینکه سوادآموزی مسئولیت سنگینی است، افزود: با وجود همکاران پرتلاش در گروه سوادآموزی، موفقیت های زیادی در ارتقای شاخص های سوادآموزی حاصل شده است که از جمله آن می توان به پوشش بیش از 85 درصدی از حجم اعلام شده در سال گذشته اشاره کرد و برنامه ریزی 11 مرکز آموزشی محلی نیز انجام شده است. به دست آمده است.که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی و شناسایی اولیای بی سواد باید در دستور کار مدیران مدارس قرار گیرد، از شناسایی و شناسایی 73 درصد والدین بی سواد از مجموع 7 هزار و 192 اسامی موجود در سامانه سوادآموزی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود که با توجه به تاکیداتی که در جلسات صورت گرفت. شوراهای متعددی از معاونان و مدیران مدارس در سطح استان ها، روسای و کارکنان ادارات سوادآموزی با ایجاد ارتباط بین مدیران مدارس شهرها و مناطق و با برگزاری جلسات آموزشی و آموزشی برای اجرای سیاست ها و برنامه ها در حوزه سواد، اهمیت موضوع یک بار دیگر باید به عنوان یک موضوع ذکر و پیگیری شود.

دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در پایان در رابطه با برون سپاری اظهار داشت: ضمن اینکه معلمان عزیز در قالب برون سپاری و برای حفظ حقوق قانونی خود از جمله پرداخت به موقع بیمه و حق معلم و همچنین با حوزه سوادآموزی همکاری می کنند. کیفیت آموزش و کلاس ها تحت الشعاع قرار نگیرد، فعالیت های سوادآموزی به مؤسساتی واگذار شود که شرایط و توانایی لازم برای اجرای این طرح را داشته باشند و مؤسسات موظفند امور مربوط به تحصیل دانش آموزان باسواد را از نظر پیگیری کنند. نظارت مستمر و ارائه گزارش منظم از فعالیت صنوف سوادآموزی تحت پوشش جهت ارتقای سوادآموزی در استان.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان، همفکری را می تواند در شناسایی فرصت ها، نقاط قوت و ضعف و یافتن راه حل برای مقابله با چالش های پیش رو مفید دانست و گفت: اجرای فعالیت های خلاقانه، نوآورانه و نوآورانه در اجرای طرح و برنامه های سوادآموزی با هدف معنای تغییر و جایگاه آن در بهبود فعالیت های آموزشی از محورهای مهم در این حوزه است که توجه بیشتری را می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید