ایران تنها کشوری است که امنیت خود را برون سپاری نکرده است


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908090

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: انقلاب اسلامی مفتخر است که امنیت خود را از نظام های سلطه و باج خواهی نگرفته و تنها کشوری است که امنیت ملی خود را اجاره نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ خاتمی مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش در مراسم بزرگداشت شهدای مزار احمد بن موسی شاهچراغ و یادمان شهدای گمنام ناحیه یک تهران با تسلیت شهادت ناجوانمردانه. جمعی از هموطنان عزیز و مظلوم کشورمان در حادثه تروریستی حرم و حرم حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) گفتند: در واقع هر آنچه امروز کشور عزیزمان از نظر قدرت و پیشرفت و هر آنچه که دارد. به برکت خون پاک این جوانان شهید و به برکت فداکاری ها و فداکاری ها و شهادت مردان و زنان ایران اسلامی است.

امیر سرتیپ خاتمی با اشاره به حادثه تروریستی تلخ و اسفناک معبد شاهچراغ اظهار داشت: این روزها که کشور عزیزمان درگیر ناآرامی، هرج و مرج، اخلال و دشمنی برنامه ریزی شده نظام استکباری است، شکل گیری این بزرگواران و مجالس نورانی و صحبت در مورد شهدا راهش است. شهدا، آرمان ها و اندیشه های شهدا، ایثار و از خود گذشتگی شهدا، رهبری و دشمنی آنان در راه تحقق آرمان های مقدس نظام اسلامی بیش از پیش مورد نیاز و نیاز است و مصداق بارز آن است. جهاد تبیینی».

مشاور فرماندهی معظم کل قوا بر لزوم حفظ امنیت ملی در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد و تصریح کرد: موضوعی که در شرایط امروز ایران اسلامی نیازمند مراقبت، حفاظت و توجه ویژه است، حفظ امنیت ملی در برابر انواع مختلف است. توطئه های پیچیده دشمنان سوگند ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: البته امنیت دارای مولفه های مختلفی از جمله امنیت نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، امنیت روانی، غذایی، بهداشتی و … است که حفظ آن برای همه جوامع بشری به ویژه برای یک جامعه متدین و انقلابی ما. که ارزش ها و قوانین و مقررات اسلامی بر آن حاکم است، این امر لازم و ضروری است و اگر یک بعد از این ابعاد آسیب ببیند، مسلماً سایر حوزه های امنیتی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

امیر خاتمی با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا دارای امنیت ملی پایدار، مردمی اساسی، درون زا، خالی از سکنه است، گفت: انقلاب اسلامی مفتخر است که امنیت خود را مانند برخی از کشورهای جهان مدیون است. منطقه غرب آسیا نظام سلطه و استکبار نیست و مانند گاو نقدی باج به دست نمی آید و تنها کشوری است که امنیت ملی خود را اجیر نکرده و تنها با تکیه بر آن امنیت پایدار و مستحکم را تامین کرده است. قدرت خود

مشاور فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: وظیفه و تکلیف همگان است که برای حفظ امنیت ملی که دستاورد بزرگ شهدای انقلاب اسلامی است از هیچ کوششی دریغ نکنند و در این میان مدافعان واقعی انقلاب اسلامی هستند. امنیت کشور مانند نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای نظامی. ما اطلاعات و امنیتی را که امنیت امروز ما مدیون هوشیاری و تلاش شبانه روزی آنهاست تضعیف نکرده ایم و باید همیشه از آنها حمایت کنیم.

وی با مروری بر تاریخچه تهاجم نظامی رژیم بعث به عراق در جنگ تحمیلی و آغاز تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ملت بزرگ ایران، راه اندازی حدود 300 شبکه ماهواره ای و اینترنتی فارسی، پایگاه های خبری با سرمایه گذاری هنگفت از کشورهای غربی را مرور کرد. و دولت های وابسته منطقه ای آنها گفت: دشمن ترویج سبک زندگی غربی، بداخلاقی و تضعیف ارزش های دینی و دینی، تضعیف بنیان و نهاد خانواده، تضعیف عفاف و حجاب است. و صدها مورد دیگر که نمونه ای از توطئه های دشمنان در جنگ نرم و تهدید امنیت فرهنگی جامعه اسلامی است.

امیر خاتمی با اشاره به جنگ روانی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، روانی، بهداشتی و صنعتی دشمن علیه ایران در دوران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی دشمن محاسبه می‌کند که به تنهایی نمی‌تواند با تهاجم نظامی و تهاجم در سایر کشورها این کار را انجام دهد. برای سرنگونی ملت ایران و حرکت به سوی یکپارچگی و وحدت ملی، به «جنگ ترکیبی شناختی و همه جانبه» روی می‌آورد.

مشاور فرمانده معظم کل قوا درباره هدف اصلی دشمن از جنگ معرفتی و ترکیبی نظام استکباری گفت: هدف دشمن از این جنگ شناختی تحریف واقعیت ها، دستاوردها و پیشرفت ها و اقدامات بزرگ و اساسی است. نظام اسلامی با ترویج فرهنگ منحط غرب و احیای چهره زشت آن و رژیم فاسد طاغوت و طاغوت و تحریف چهره خدمتگزاران انقلاب و شهدا و خادمان انقلاب.

وی زیر پرتو قرار دادن پیروزی ها و پیشرفت های بزرگ ایران در عرصه های مختلف را یکی از اهداف نظام سلطه در جنگ تمام عیار با ملت ایران دانست و تاکید کرد: ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای، تضعیف وحدت و انسجام ملی و القای آن. ناکارآمدی در دولت و در ناامنی شدید ایران عزیز و انزوای آن در عرصه بین المللی از دیگر برنامه های اتاق فکر شیاطین مستبد است.

امیر خاتمی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، یکی از اساسی ترین راه های غلبه بر خصومت نظام استبدادی را قوی شدن از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی با استفاده از همه ظرفیت ها دانست. کشور و ملت و این تصمیم را مانعی می داند که دشمن را از حمله به ملت ایران باز می دارد.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا یکی دیگر از تصمیمات خنثی سازی جنگ ترکیبی دشمن را جهاد تبیینی دانست و اظهار داشت: جهاد تبیینی در چارچوب راهبرد جامع و همه جانبه دولتمردان همراه با تلاش برای حل و فصل چالش ها. زندگی روزمره مردم، روحیه امید و اعتماد به نفس را در جامعه القا می کند

دیدگاهتان را بنویسید