اصلاح تعرفه ها، برون سپاری و تدوین اسناد رسمی فرصت های خوبی را برای دفاتر اسناد رسمی ایجاد می کند


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854677

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: اصلاح تعرفه ها، برون سپاری برخی اقدامات قوه قضائیه و تدوین سند رسمی سه اقدامی است که برای دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، حسن بابایی معاون قاضی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چهارشنبه شب در نشست با دبیران و اداره اسناد، ازدواج و طلاق کوم که در این نشست برگزار شد، گفت: تالار استان کوم: کوم هجدهمین استان است. برای شنیدن و بررسی مشکلات این حوزه در آن حضور یافتیم.

وی گفت: ما به یک طرح مرکزی نیاز داریم.

بابایی به مشکلات بیان شده توسط دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های ما دفاتر اسناد رسمی و مشکلاتی است که این دفاتر با آن مواجه هستند. برای حل این مشکلات باید وضعیت موجود را تبیین کرد و ظرفیت ها را شناسایی کرد.»

وی ادامه داد: در استان های همدان و مرکزی شاهد نبود ساختار منسجم در خدمات رسانی بوده ایم و از این رو قصد داریم ساختار را اصلاح و ساختار ملی ایجاد کنیم.

بابایی بیان کرد: موضوع بعدی انفعال در اقدامات سازمانی و ساختاری است که تاکنون با توجه به فراگیر شدن ماموریت ها در سازمان نادیده گرفته شده است و در این بین از مراکز می خواهیم با تشکیل کمیته های تخصصی و اقدام فعالانه نقش آفرینی کنند. به عنوان یک بازوی پشتیبانی.”

وی گفت: از روز اول همه مشکلات دفاتر اسناد رسمی را شناسایی کرده و برای رفع آن تلاش می کنیم. در این میان یکی از اقدامات انجام شده، تجدیدنظر در تعیین تکلیف سوگندنامه و تعهد به فروش سردفتران است.

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان دیزیم بیان کرد: اصلاح تعرفه ها، واگذاری برخی از اقدامات قوه قضائیه به دفاتر و تنظیم سند رسمی سه اقدامی است که برای دفاتر اسناد رسمی بررسی شده و در حال انجام است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید