تنها مرجع تنظیم اسناد دفاتر اسناد رسمی هستند/ نبایستی منافع دستگاه ها را به امنیت حقوقی افراد مرتبط کنیم.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808094

محمدی گفت: نظر رسمی قوه قضائیه از سوی سخنگوی دستگاه قضایی به این صورت است که تنها مرجع تنظیم اسناد، خودرو و سایر معاملات اسناد رسمی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اهمیت حفظ اسناد رسمی گفت: نگهداری اسناد یکی از وظایف اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک است. بنابراین با همکاری انجمن ثبت احوال کوم، این دفاتر را اسکن و نگهداری می کنیم.»

وی با بیان اینکه اسناد رسمی جنبه حقوقی و تاریخی دارد، گفت: این اسناد بسیار مهم است و جدای از سندی که نزدیک به 100 سال قدمت دارد و به امضای افراد رسیده، جنبه های مختلفی دارد.

محمدی افزود: عکاسی و بایگانی دقیق از این اسناد، آنها را از خطراتی مانند آتش سوزی، سرقت، آسیب و… مصون می دارد.

وی در پاسخ به این سوال که دفاتر اسناد رسمی بر حضور دارندگان وسایل نقلیه در دفاتر برای نهایی شدن واگذاری تاکید دارند، گفت: .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: در حوزه اسناد بالاترین مرجع تصمیم گیری است.

وی تاکید کرد: در قوه قضائیه نظراتی وجود دارد که قابل احترام است و نظر رسمی قوه قضاییه از سوی سخنگوی دستگاه قضایی به گونه ای بیان می شود که تنها مرجع تنظیم اسناد خودرو و سایر معاملات ادارات ثبت است. “

محمدی با بیان اینکه نباید منافع دستگاه ها به امنیت حقوقی مردم گره بخورد، تاکید کرد: نباید اقداماتی که امنیت قضایی و حقوقی مردم را به خطر بیندازد انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید