تلاش دفاتر اسناد رسمی تسهیل، تسریع و ارزانی امور مردم است

ساعت: 22:48
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795944

رئیس کانون ثبت احوال و کارکنان استان کوم گفت: دفاتر اسناد رسمی در تلاش هستند تا ثبت نام را برای مردم آسانتر، سریعتر و ارزانتر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا محمد در گفت و گو با خبرنگار قم فردا، تکریم دفاتر اسناد رسمی با اشاره به تصریح قانونی مبنی بر لزوم انجام معاملات با دفاتر اسناد رسمی، اظهار داشت: عدم ثبت رسمی معاملات موجب بروز مشکلات یا بحران هایی می شود که نمونه های بارز آن را می توان مشاهده کرد. هنگام پیش فروش یک آپارتمان به چند نفر.
وی خاطرنشان کرد: در صورت بی توجهی به این مهم، درگیری و گلایه بین مردم و مراجعه به دادگاه افزایش می یابد و افراد بیشتری نسبت به انتقال رسمی متهم می شوند.
رئیس کانون ستاد و دفتر حامیان استان کومی هزینه بالای واگذاری رسمی اموال منقول و غیرمنقول را گران دانست و گفت: وی گفت.
محمد تسهیل، تسریع و کاهش هزینه صدور اسناد رسمی را هدف انجمن ثبت احوال و اداره یاران عنوان کرد که در دو مورد اول به خوبی عمل کردیم، اما این وظیفه دولت بود که صدور اسناد رسمی را ارزان‌تر کند.
وی افزود: 3 درصد از هزینه های انتقال رسمی اسناد، عوارض دولتی است که دفاتر اسناد رسمی فقط آن را به طور کامل دریافت و به خزانه دولت واریز می کنند.
محمد گفت: این هزینه ها شامل هزینه ثبت نام، تامین مالی هلال احمر و سازمان ثبت اسناد، شهرداری، مالیات و مواردی از این دست است.
رئیس کانون ستاد و دفتر یاوران گفت: دفاتر اسناد رسمی تنها حدود ده درصد هزینه انتقال رسمی اسناد را دریافت می کنند که این هزینه نیز طبق قانون رسمی کشور دریافت می شود.
وی تاکید کرد: طبق ماده 15 قانون دفاتر اسناد رسمی، سردفتران و دفتر کاردانان اجازه ورود به موضوعات فعالیت، قضاوت، نمایندگی و عضویت در هیات مدیره شرکت ها را ندارند. بنابراین نگاه تجاری دفاتر اسناد رسمی به آنها ظلم می کند.
محمد به مسائل مربوط به انتقال سند خودرو به پلیس اشاره کرد و گفت: بر اساس قوانین موجود کشور، پلیس اختیاری برای این کار ندارد مگر اینکه قوانین کشور تغییر کند.
رئیس ستاد کوم و اداره خدمات استانی کوم تعویض پلاک خودرو را فرآیندی غیرضروری و واکنشی بر خلاف منافع دولت مدرن دانست و گفت: به همین دلیل هنوز هم بسیاری از مردم حاضر به سرپیچی هستند. به مجری قانون کردن .
وی همچنین به برخی خدمات جدید دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با شهرداری کوم انجام شده، تمامی استعلام های فیزیکی به صورت الکترونیکی انجام می شود تا از تماس مردم با شهرداری جلوگیری شود.
محمد افزود: از هفته گذشته درخواست ثبت نام مبادله اسناد مالکیت تک برگی در دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید