پویش 75 درصد از دفاتر سنتی دفاتر سراسر کشور به پایان رسید


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903919

در این جلسه سرپرست معاونت امور اسناد سازمان ثبت با اشاره به پویش ۷۵ درصدی دفاتر سنتی کشور گفت: در ۱۱ استان کشور پویش این دفاتر به پایان رسیده است. 100 درصد و در 12 استان بین 80 تا 99 درصد دفاتر اسکن شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قوه قضائیه، در سی و چهارمین جلسه شورای توسعه و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، آخرین اقدامات برای ایجاد آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی، صدور اسناد تعیین اراضی و املاک دولتی بررسی شد. و برای برگزاری جلسات منطقه ای با هدف تسریع در صدور اسناد زمین کشاورزی در پهنه بندی کشور ثبت نام کرد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در روزهای آینده به منظور تدوین سند ملی و عملی در سازمان ثبت اسناد و املاک به منظور دستیابی به ادبیات مشترک در موضوعات و موضوعات، تنوع ثبتی، پرهیز از اقدامات خودسرانه و تسریع در پرونده ها که معیاری برای کلیه اسناد و ثبت املاک خواهد بود. وی تصریح کرد: در این همایش پنج گروه کارگری تخصصی به بررسی روش های اخذ ادبیات و مراحل کلی ثبت نام می پردازند، مطالعه، تعدادی از مسئولان کشوری نیز حضور دارند و برای ایجاد هم افزایی بین دستگاه ها در ارتباط سخنرانی خواهند کرد. تا اجرای 100 درصدی هدنگر.

وی با اشاره به برگزاری نشست منطقه ای استان های شمالی کشور با محوریت استان گلستان در روز چهارشنبه افزود: این پهنه بندی به منظور هماهنگی با نهادهای متولی در اجرای حریم زمین های کشاورزی انجام می شود. به زودی شاهد برگزاری این نشست های منطقه ای در مناطق جنوب، غرب، شرق و مرکز کشور خواهیم بود.

بابایی با قدردانی از راه اندازی سامانه زمان بندی در ثبت احوال لرستان گفت: این اقدام می تواند در جلوگیری از رسیدگی خودسرانه به پرونده ها و ارتقای سلامت اداری موثر باشد.

صفدر کشاورتز سرپرست معاونت امور اسناد سازمان ثبت نیز در این جلسه با اشاره به اسکن ۷۵ درصد دفاتر سنتی دفاتر سراسر کشور گفت: در ۱۱ استان کشور اسکن از این دفاتر انجام شده است. دفاتر 100 درصد کامل است و 12 استان در بین 80 استان قرار دارند که تا 99 درصد اسناد سنتی در دفاتر اسناد رسمی را برای ایجاد آرشیو الکترونیکی اسکن کرده اند.

در این جلسه محمدعلی فلاح تفتی سرپرست معاونت املاک و کاداستر سازمان ثبت با اشاره به روند تبدیل اسناد زمین و املاک دولتی به سند تک برگی گفت: در 7 استان کشور. تمامی اسناد دولتی موجود در خزانه به اسناد یک صفحه ای تبدیل شده است و در سایر استان ها کار با سرعت بالایی در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید