برگزاری همایش روسای دفاتر فنی استان های سراسر کشور


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908098

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کوگیلویه و بویراحمد اعلام کرد؛

همایش مدیران خدمات فنی استان های سراسر کشور در شهر یاسوج برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس کیامرث حاجی زاده در نشست مدیران خدمات فنی استان های سراسر کشور به ویژگی های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: تاریخ این استان مملو از رشادت های زنان است. شیر و شیر قبل از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویار احمد تصریح کرد: هر آنچه این استان دارد به برکت انقلاب اسلامی است به همین دلیل در زمره استان های در حال توسعه قرار دارد و حرکت های جدی برای توسعه استان آغاز شده است. .

وی گفت: در زمینه زیرساخت های شهری، راه و آب و پروژه های خط لوله روستایی اقدامات قوی انجام شده و کارهای خوبی انجام شده است اما تا خروج استان از محرومیت تاریخی فاصله زیادی وجود دارد.


f7ae7609 ec50 446e 902e 00ce177fbd61 خبر خاکستری

حاجی زاده به برگزاری همایش مدیران کل خدمات فنی استان های سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: یکی از چالش های جدی کاهش نقش مهندسی در نهادهای تصمیم گیری است به همین دلیل نیاز است قوانین و مقررات را بررسی کرده و در صورت رفع آنها، این چالش ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آیین نامه داخلی مشکلات زیادی وجود دارد که باید تا چند سال دیگر بازنگری شود، گفت: در سازه ها ناهنجاری هایی وجود دارد که گیلویه و بویراحمد استانی دور افتاده است اما جامعه مهندسی در این زمینه نادیده گرفته می شود. .

وی با اشاره به خلأهای قانونی برای نظارت بر خدمات فنی، گفت: جایگاه خدمات فنی در زمان اجرای طرح مسکن مهر به خوبی دیده نمی شد، باید نقاط ضعف دیده می شد تا مشکلات در مسکن ملی به حداقل برسد اما نقش پر رنگ جامعه مهندسی دیده نشد و مشکلات همچنان پابرجاست.

01992f80 284a 4498 9585 2712f1ed1c61 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان 10 هزار واحد مسکونی است، گفت: ساخت 7 هزار واحد مسکن ملی در این استان آغاز شده است و یکی از موضوعاتی که انتظار داریم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، ساخت بخش خصوصی است زیرا به دلیل عدم نظارت بر واحدهای مسکونی سیستم مهندسی، بلوک های زشت در اکثر شهرها ساخته شد و هرکس آنچه را که می خواست ساخت.

قربانی مدیرکل خدمات فنی عمرانی، حمل و نقل و امور راهداری وزارت کشور با اشاره به اهمیت ساخت و ساز در قانون گفت: باید نقاط قوت قانون ساخت و ساز تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

a419d92d a823 4099 99df 718e5a134639 خبر خاکستری

قربانی مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و امور راهداری وزارت کشور با اشاره به اهمیت ساخت و ساز در قانون گفت: باید نقاط قوت قانون ساخت و ساز را تقویت و نقاط ضعف را اصلاح کنیم. در ادامه جلسه ای با حضور اعضای کمیته ساختمان مجلس برگزار و نظرات ارائه شد.

همچنین حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز گفت: قانون نظام مهندسی بیش از یک دهه است که مطرح شده و نگران نتیجه آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید