دفاتر هنرهای مردمی در سراسر کشور ساخته می شود


ساعت: 21:54
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884658

معاون حوزه هنری انقلاب اسلامی از راه اندازی دفاتر هنرهای مردمی در سراسر کشور خبر داد و گفت: حوزه هنری به عنوان پرچمدار هنر انقلابی کشور در تلاش است تا آثار برجای مانده در زمین را در جهت تکمیل کند. کمال هنر کشور با نوآوری و گفتمان آفرینی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید لشگری معاون حوزه هنری انقلاب اسلامی در حاشیه چهل و یکمین اجلاس سراسری روسای حوزه های هنری استان ها در اردبیل در گفتگو با سبلان ما، وی به تشریح برنامه های آتی در حوزه هنری پرداخت و گفت: طراحی جلسات مدیران استانی برای بررسی راهبردها، ساخت مدل و نمونه سازی از جمله برنامه های راهبردی است که در دو سال اخیر آغاز شده و تا تعیین سند راهبردی ادامه خواهد داشت.

وی یکی از برنامه های موفق در دو سال اخیر را نوید تحول دانست و گفت: هرچند این نوید به جشنواره تولیدات هنری نزدیک است، اما بحث های جمعی و همفکری برای تقویت برنامه ها در راستای اجرای برنامه ها مهم و مثبت است. اهداف حوزه هنری

لشگری از افزایش بودجه حمایتی هنر خبر داد و گفت: با رایزنی های انجام شده بودجه های حمایتی هنر از هسته های فعال در استان ها افزایش یافته و در بخش هایی مانند سینما نیز حمایت جلب شده است.

وی همچنین به راه‌های جدید در حوزه هنری اشاره کرد و گفت: ایجاد کانون‌های نوآوری و امید، انتشار نشریه سیمرغ سوره از برنامه‌های پیش رو در این حوزه است که انجام شده و در مرحله اجراست.

لشگری در ادامه سخنان خود به راه اندازی دفاتر هنرهای مردمی در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در 20 ناحیه از 8 استان کشور آغاز شد که مورد استقبال عموم نیز قرار گرفت، لذا امروز با توسعه این دفاتر ، این پروژه در 56 ولسوالی در 10 ولایت کشور اجرا می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ساختار تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: تحول در مراکز فرماندهی و ستادهای مأموریت از اهداف ما برای تأثیرگذاری بیشتر در جامعه است.

معاون حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های تحول در حوزه رسالت پرداخت و گفت: عملی شدن هنر برنامه ریزی، رسانه و جریان سازی یکی از رویکردهای ماموریت در حوزه هنری است.

وی به دفاتر هنرهای مردمی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی بودجه، نظارت راهبردی و جریان سازی رسانه ها نیز از جمله برنامه های دفاتر محلات مردمی است.

لشکری ​​در پایان سخنان خود تصریح کرد: حوزه هنر انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار هنر انقلاب در کشور در تلاش است تا آثار بر جای مانده بر روی زمین را در راستای کمال هنر کشور با نوآوری ها تکمیل کند. و گفتمان ها و در این راستا تمام امکانات و پتانسیل های هسته های هنری. استقبال، پشتیبانی و در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید